Hoe kan de 50-ohm transmissie lijn door VNA

M

myem

Guest
Ik wil voor het meten van 50-ohm Microstrip lijn door VNA.
Omdat VNA alleen kan meten s-parameter.
Hoe kan ik meten?
Als ik de S-parameter van VNA, hoe kan het in Z0?

een van de VNA-functie is de "SMITH CHART"
dus druk op de Smith-knop en je krijgt de impedantie
van uw Microstrip lijn op uw VNA.

Hoi ik
heb nooit gezien dat een VNA in het echte leven maar ik
heb gelezen over het dier Begin met een open circuit.en meet S11.Op de lengte l van de opencircuit de impedantie wordt Zoc =- j * R0 * kinderbed (bèta * l).

De impedantie op lengte l van de open circuit
S11 komt overeen met een bepaalde impedantie S11_oc = Zoc-Z0 / (Zoc Z0), lossen voor Zoc.

vervanging van de opencircuit met een korte, meten S11.Lossen voor Zsc
Zsc op lengte l zullen variëren als j * R0 * tan (beta * l)

Zoals je kunt zien vanaf de wiskundige betrekkingen de karakteristieke impedantie (reële) R0 zal worden gevonden als sqrt (Zoc * Zsc)

Met vriendelijke groet,
StoppTidigare

Hoi, als je gewoon wilt zien van de prestaties van uw 50 Ohm transmissielijn (vermoedelijk, je hebt een mal met de juiste aansluitingen) met VNA, doe je een volledige 2port kalibratie in uw frequentieband van belang.Na kalibratie, kunt u de invoegpositie verlies en rendement verlies.

Als u hebt gedaan in het ontwerp goed, zou je goed rendement verlies (beter dan-15dB) op poort 1 en poort 2, dat is de lijn is goed afgestemd op de 50 charactersitic imped van VNA.Als je elkaar de VNA in smith complexe grafiek formaat, moet u uw S11, S22 percelen gecentreerd op het midden van de dsplay, op uw frequentieband.

Hoi,

Naast alles gezegd tot nu toe, alleen zorgen dat uw 50Ohm kalibratie standaard is beter,
dat wil zeggen heeft minder reflectie dan de 50 Ohm lijn u meet.Het is omdat de reflectie standaard voorzien van een aantal callibration kits is niet groot op alle frequenties, het varieert en moet beter zijn dan-30dB voor het geheel van de freq bereik je geïnteresseerd bent U niet kunt meten reflectie dan die norm nauwkeuriger (en u wellicht niet nodig is nauwkeurig en dus mag dit niet de beperking in het algemeen).flyhigh

ingewikkelde antwoorden op een eenvoudige vraag!na het kalibreren van uw kabels en connectoren, sluit uw monster en meet S11 [S22 of indien haar symmetrische], drukt u op de betreffende knop om de Smith Chart.Het centrum van de Smith Chart is meestal 50 ohm - zie waar uw kromme valt - goede VNA's zal een markering die u vertelt de impedantie [S, Z, Y] rechtstreeks.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back