hoe je een sinus golf met 100mV Vpp om te zetten in blokgolf met de trein naar het spoor?

T

turtlewang

Guest
Hallo allemaal, ik wil een sinusgolf clock signaal te converteren naar een blokgolf klok. De sinus is een klok-signaal gegenereerd uit off-chip signaal generator. Het is de frequentie 2,5 GHz is, is het piek-piek waarde is 100mV. Ik wil een circuit ontwerp van deze klok signaal te converteren naar een blokgolf met de trein naar het spoor. Dan zal ik deze blokgolf om de klok mijn CMOS circuit. Mijn proces knooppunt is TSMC 0.18um. Weet iemand wat is de gemeenschappelijke architectuur voor dit doel? Kan iemand mij adviseren wat materialen? Dank bij voorbaat!

Gebruik een comparator om de sinus te converteren naar blokgolf. Je kan de drempel gebaseerd op de duty cycle die je wilt. Bevestig de swing van de comparator op basis van de piek tot piek signaal dat u wilt.

Dankzij Srinivasan, Is er een andere manier om dit werk te doen? Omdat ik vind sommige commerciële chip maakt geen gebruik van een comparator.
Gebruik een comparator om de sinus te converteren naar blokgolf. Je kan de drempel gebaseerd op de duty cycle die je wilt. Bevestig de swing van de comparator op basis van de piek tot piek signaal dat u wilt

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht Geplaatst op 08:58. - --------- Vorige post was om 08:42 ----------</span></span>
Sommige circuit dat de drempel spanning genereert is nodig als ik gebruik comparator om dit te doen baan. Omdat de ingang klok differentieel, wil ik een soort van versterker te gebruiken om dit werk te doen. Maar nu, ik heb geen ideeën over hoe dat te doen.
Bedankt Srinivasan, Is er een andere manier om dit werk te doen? Omdat ik vind sommige commerciële chip maakt geen gebruik van een comparator.

Het voeden van een 2,5 GHz blokgolf met CMOS-IO-standaard is niet een serieuze optie. Je moet het op de chip te genereren. De term blokgolf is de vraag voor een 2,5 GHz klok toch. Je zult eerder verwachten dat een soort van ronde trapezium. Om diverse redenen, zou je willen Low Voltage Differential gebruiken signalering voor de klok. Verwacht een 2,5 GHz volle voltage swing voor een klokingang klinkt als een compleet ontwerp doodlopende weg.

Omdat de klok is zo snel, is het moeilijk om het uit te voeren op PCB-niveau. PCB parasiet is zo groot.

Ja, ik wil alleen maar de 2,5 GHz blokgolf op de chip te genereren. De generatie is gebaseerd op de sinusgolf die gevoed wordt off-chip. De sinus is laag swing signaal dat piek-piek waarde is 100mV.
Het voeden van een 2,5 GHz blokgolf met CMOS-IO-standaard is niet een serieuze optie. Je moet het op de chip te genereren. De term blokgolf is de vraag voor een 2,5 GHz klok toch. Je zult eerder verwachten dat een soort van ronde trapezium. Om diverse redenen, zou je willen Low Voltage Differential gebruiken signalering voor de klok. Verwacht een 2,5 GHz volle voltage swing voor een klokingang klinkt als een compleet ontwerp dood spoor.

Ofwel differentiële versterker (voor differentiële clock-signaal) of anders vooringenomen inverter (voor single-ended). Extra omvormers om het niveau te verhogen.

De amplitude (piek tot piek 100mV) is zo klein. Zelf bevooroordeeld omvormer misschien niet OK.

Zelf bevooroordeeld omvormer misschien niet OK.
Het is geen probleem van de omvormer circuit als zodanig, denk ik. Maar praktisch, de grond stuiteren interfers serieus met de kleine spanning. Om deze reden, een differentiële versterker is duidelijk de voorkeur. Ik neem aan, dat de oplossing kan worden gevonden in de meeste IC design tekstboeken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back