Hoe is Heart beat-counter werken?

T

theasus

Guest
Ik kon niet begrijpen dat circuit werkt. Kunt u mij helpen over dit circuit details?
hearthbeat_1797.jpg

eerste wat doorkruist door de geest, waardoor vinger in zal leiden tot schepen worden gedrukt en bloed om te stoppen na normaal, dus het preses meer, als gevolg de hand kleur (of de hoeveelheid licht die werpen zal veranderen door elke pers dat hartslag veroorzaakt, zodat CDS meet veranderingen en versterken via 358. gewoon een gok, niet zeker.

Dit is een verrassend eenvoudige schakeling. Ik denk ook dat de hartslag verhoogt het bloed in de vinger, het blokkeren van meer licht. De fotoweerstand zintuigen de wisselende licht helderheid. De fotoweerstand rijdt in een differentiator, die een variabele gain op-amp, dat een tweede op-amp geconfigureerd als een variabele drempel comparator drives drives. Je krijgt vierkante 5V pulsen op pin 7 bij elke hartslag.

In dit circuit filter is een hoge band pass filter. (Frequentie = 7,2 Herz) Maar haard beat is ongeveer 60 tot 100 per minuut. En het is gelijk aan 0,5 tot 1 Herz.How kan dit signaal geeft dit filter? Eigenlijk is het grootste probleem is C5 en R5 de waarden.

[Quote = theasus] In dit circuit filter is een hoge band pass filter. (Frequentie = 7,2 Herz) Maar haard beat is ongeveer 60 tot 100 per minuut. En het is gelijk aan 0,5 tot 1 Herz.How kan dit signaal geeft dit filter? Eigenlijk is het grootste probleem is C5 en R5 de waarden. [/Quote] C5 en R13 vormen een enkelpolige highpass filter met een hoek frequentie van 45Hz. Dat is niet een steile rolloff en zal overgaan lagere signalen. Maar, ik denk dat niet de juiste manier om de werking te bekijken. De C5 R13 is gevoelig voor de overgang randen van de fotoweerstand output, niet de periode van de hartslag. Een highpass filter verwijdert lage frequentie variaties in helderheid, zoals de dc variatie die zou kunnen voortvloeien uit andere vinger diktes of vinger beweging. De randen zijn hoge frequentie. Het resultaat is een puls aan elke rand met een RC-verval tijdsconstante van 22ms.

[Quote = snafflekid] [quote = theasus] In dit circuit filter is een hoge band pass filter. (Frequentie = 7,2 Herz) Maar haard beat is ongeveer 60 tot 100 per minuut. En het is gelijk aan 0,5 tot 1 Herz.How kan dit signaal geeft dit filter? Eigenlijk is het grootste probleem is C5 en R5 de waarden. [/Quote] C5 en R13 vormen een enkelpolige highpass filter met een hoek frequentie van 45Hz. Dat is niet een steile rolloff en zal overgaan lagere signalen. Maar, ik denk dat niet de juiste manier om de werking te bekijken. De C5 R13 is gevoelig voor de overgang randen van de fotoweerstand output, niet de periode van de hartslag. Een highpass filter verwijdert lage frequentie variaties in helderheid, zoals de dc variatie die zou kunnen voortvloeien uit andere vinger diktes of vinger beweging. De randen zijn hoge frequentie. Het resultaat is een puls aan elke rand met een RC-verval tijdsconstante van 22ms. [/Quote] Kunt u uitleggen in meer detail het signaal, dat wordt geproduceerd van fotoweerstand? Hoe kun je het berekenen van de 22 ms? Kunnen we zeggen "de hoek frequentie is de randen van de frequentie van de fotoweerstand uitgang's"? Met andere woorden: Hoe kan ik bepalen de frequentie van de puls die zullen worden verwerkt?

Verwacht u dat iemand een compelte project rapport te schrijven over de werking van de gegeven circuit dat is met slechts kleine beschrijving gegeven op www 0,8051 projects.net , en niemand verplicht om daar meer informatie te geven?
Dit is slechts een vraag en ik wil niet een volledig rapport slechts twee vragen aan answer.If leest u mijn vraag kunt u zien wat ik wil. En dit is een forum en mensen stellen vragen over wat dat ze niet weten. En zoals hierboven heb ik gevraagd maar twee vragen: 1-De werken van het filter (Met dank aan snafflekid.Very goede uitleg) 2-De fotoweerstand uitgang van de frequentie (slechts een zin is genoeg voor het antwoord.) Dat is alles.

[Quote = theasus] Ik kon niet begrijpen dit circuit werkt. Kunt u mij helpen over dit circuit details? [/Quote] Hoe dan ook .. waren er geen dergelijke vragen in je OP. Veel succes .. hoop dat je je antwoorden .. Proost te krijgen

Tot slot Ik denk dat ik mijn antwoord gevonden. Het doel van deze hoge pass filter om de belangrijkste impuls die kan worden gebruikt voor het bepalen van hartslag passeren.
52985820.jpg
Zoals te zien is boven de precisie golf is meer smaller dan de hele golf. "Samenkomen is een begin. Houden van elkaar is vooruitgang. Samenwerken is succes." Met dank aan pranam77 voor helpt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back