Hoe Identificeer de ingangsspanning bereik van PC geluidskaart?

T

themaccabee

Guest
Hallo,
Ik wil bouwen aan een osilloscope .. voor het opsporen van de seriële dataoutput uit een ckt ten 38400baudrate .. id willen gebruiken xoscope http://xoscope.sourceforge.net
Kan enkele instantie mij vertellen of dit is schadelijk voor mijn pc? Wat kan de spanning scala aan mijn geluidskaart,, Hoe moet ik vind het ...??mijn is Intel 945GCCR boord met een ingebouwde geluidskaart ..
Kan iemand mij meer informatie over de geluidskaart gebaseerd oscilloscoop ..?
Bedankt.

Hier is een ruimte sonde ontworpen voor gebruik met geluidskaarten:

http://www.virtins.com/Virtins_Sound_Card_Oscilloscope_Probe_Manual.pdf

In dit PDF zij vermeld dat de sonde beperkt de inbreng op de geluidskaart aan drie volt Max.Ik stel voor een periode van drie volt Zener in de geluidskaart input zou het signaal tot 3 V en-0.7V.Aangezien u geïnteresseerd bent in een digitaal signaal toch een signaal knippen door de Zener zal geen probleem.Gebruik een 3K tot 50K serie weerstand om de belasting op uw digitale signaal.

Ik weet het niet dat een gezond-kaart is geschikt voor de behandeling van 38,4 kBaud zonder fouten.Het zou moeten worden bemonstering een stuk sneller dan 44,1 kBaud.

Dat klopt, de sample rate van de meeste geluidskaarten gaat tot slechts 48 ksps.Een 38,4 kbps signaal zou er slecht nerveuze.
Sommige liefhebber geluidskaarten gaan tot 96 ksps of zelfs 192 ksps.De golfvorm zou er beter uitzien, maar nog steeds gejaagd.

Ook niet vergeten dat de meeste geluidskaarten AC gekoppeld.Een gewone seriële poort signaal zal waarschijnlijk verschijnen hellend en stuiteren rond een perceel.

Als u de geluidskaart
van de ingangsspanning bereik, je kan gewoon een test-signaal (zoals een 1 kHz sinewave) bij verschillende amplitudes, en kijk voor het knippen in uw geluidsopname programma.De meeste geluidskaarten zullen overleven meerdere malen het knippen spanning zonder lijden schade, afhankelijk van de kwaliteit van het ontwerp.

@ echo47 zou een niet te kunnen doen het omgekeerde.Liever dan de bepaling van de clipping spanning bij de toepassing van een ingangsspanning gebruik maken van een applicatie zoals Winamp waarmee software versterking.Op deze wijze
de output
van de kaart zou max out en kunt u controleren of de spanning met een reikwijdte.

Zeker de kaart zal niet over een enorme variatie tussen de input en de output-poort poort?

Sante
Slayer

Het hangt af van welke poorten u vergelijkt.De microfoon en line-in havens hebben zeer verschillende ingangsspanning varieert.De line-out en speaker-out-poorten hebben zeer verschillende uitgangsspanning varieert.

De line-out en line-in havens kunnen soortgelijke spanningsbereiken onder bepaalde voorwaarden, of ze kunnen zeer verschillend zijn, bijvoorbeeld als de gebruiker gewoon verplaatst de recordhoogte controle.Ik stel voor het meten van de input range.

Een andere benadering zou zijn om de geluidskaart specificaties, maar helaas de meeste geluidskaart specs niet veel informatie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back