hoe het verminderen van de oppervlakte golf in patch antenne?

B

bingjiang99

Guest
Beste kerels,

Zijn er manieren om de oppervlakte golf in de patch-antenne te verminderen?De straling rendement van mijn microstrip patch-antenne is te laag.Door de manier kan ik niet veranderen de diepte van het substraat.

Bedankt,

Het is vreemd.Ik input "patch-antenne" in mijn titel, maar het bleek als "fix antenne".Hoe weird!Hoe dan ook, zijn er grote ideeën aan de oppervlakte golf te verminderen?

Bedankt

Ja, dit forum elimineert die zinnen die zou kunnen betekenen iets anders die leiden tot klachten van zakelijke ondernemingen.

Over uw zoekopdracht, hoe weet je dat de armen efficiëntie wordt veroorzaakt door de oppervlakte golven?Is het niet meer waarschijnlijk dat de antenne is verkeerde of de gedrukte element / geometrie niet is geoptimaliseerd / wenselijk.

Als u er zeker van dat de oppervlakte golven zijn de oorzaak van het probleem, dan is de meest recente bekende technologie heet de bandgap Elektromagnetische Structuur (EBG) het meest geschikt.Een korte omschrijving van EBG voor u - zij zijn meest voorkomende geconfigureerd door periodiek georganiseerd gemetalliseerd plein patch elementen.Het rooster constante, de patch grootte en het substraat eigenschappen stellen het bereik van de werking van de zogenaamde elektromagnetische band gap.Door werken in de frequentieband kloof kan geen modi bestaan binnen de periodieke structuur.

Daarom presenteert door drukken van deze EBG elementen rond de stralende voorwerp van ongeveer 2 perioden weg kan effectief elimineren meest substraat modi.

Ik hoop dat dit een goede start bij de beantwoording van uw vraag.

Hallo Sassyboy,

Hartelijk dank voor uw antwoord.Ik ben er vrij zeker dat het wordt veroorzaakt door de oppervlakte golf.Ik heb geen mis-matching probleem.
Ik weet weinig over de EBG structuur concept.Ik heb echter een vraag over.Moet ik aan de ondergrond aan te brengen periodiek worden ingericht als de metalen patches?Of is er niets veranderd aan de ondergrond?

Bedankt,

Goede vraag.EBG structuren kunnen worden gezien als twee soorten.De eerste structuur is bekend als een periodieke diëlektrische structuur.Deze structuur was de eerste te worden ingevoerd om een verboden frequentie bandgap dwz EBG hebben.Onderzoekers kunnen een plaats diëlektrische staven periodiek, of een stuk van diëlektrische en hebben periodiek gaten geboord door het (te vormen van de zogenaamde geperforeerd substraat).Dus als de periodieke diëlektrische EBG structuur is gekozen voor toepassing antenne zoals de gedrukte antenne, dan is de geperforeerde EBG substraat te wijten is gebruikt als het makkelijker is om fabriceren.Afhankelijk van wat voor soort surface wave modes, dat wil zeggen, TE of TM typen, moet men het rooster structuur van de periodieke structuur te overwegen.Het is bekend dat indien de periodieke structuur van de gaten zijn gerangschikt in een vierkant rooster, dan alleen de TE of TM type bandgap bestaat.Overwegende dat het de gaten werden gerangschikt in een driehoekig rooster, zowel de TE-en TM type bandgap bestaat, dus resulteren in een volledige elektromagnetische Band Gap.Dus, in de toekomst als je tegenkomt sommige publicaties of tijdschriften artikelen en je zag rooster arrangement meestal van driehoekige / zeshoekig rooster, dit is waarom!

Helaas, de ondergrond wordt geleverd met metallisatie aan beide zijden.Vandaar dat als we gaten vorm alleen in de diëlektrische, zou dit betekenen zouden we een gat in de metallisatie geboord.Maar we willen een uniforme massaplaat te houden voor de patch antenne met geen gaten in.Op dit punt is het ons duidelijk dat de geperforeerde diëlektrische structuur heeft zijn zwakte.

Een groep in het UCLA een voorstel voor een nieuw type structuur.Deze structuur heeft periodiek metallisatie op het substraat bekend als de metallodielectric EBG (MEBG) structuur.Als u bekend bent met de frequentie selectieve oppervlakken (FSS), kan men FSS omzetten naar MEBG door toevoeging van een metalen laag voor de vlakke grond, en misschien maken de ondergrond dikker.Dus, als je een stuk van FR4 materiaal van een dikte van ongeveer 2 mm en patroon enkele periodieke vierkante vlekken van grootte 7,7 mm en rooster constante van 8,2 mm op een kant van de metaallaag, moet u het verkrijgen van een bandgap centrum ongeveer 3,5 GHz.Dit is een zeer populaire configuratie vanwege zijn eenvoudigste vorm van fabricage.Daarnaast heeft zij een bonus kenmerk van een in-fase reflectie die fungeren als een perfecte magnetische dirigent en vandaar de naam Kunstmatige Magnetic Dirigent (AMC) of hoge impedantie Surface.Dit is opnieuw ontdekt en gepatenteerd door de ULCA.De belangrijkste mensen achter dit werk werden Yablonovitch et.Al.en Sievenpiper et.Al.

Ik hoop dat dit u een beter idee van dit potentieel technologie.Dit is een hot topic in dit forum en in veel EBG conferenties zijn beschikbaar bij te wonen.Periodieke structuren voor magnetron en antenne-applicaties worden nu genoemd als een familie van Metamaterialen.

Dat is een geweldig antwoord.Het heeft al mijn vragen beantwoord.Dank u zeer voor.

Misschien kunt u DGS-techniek.Het is een eenvoudig EBG ontwerp.

Gebruik sleuven in de grond vliegtuig ... dat wil verminderen
surface wave

Ik ben nog steeds verward over de EBG concept, die kan een aantal concrete materiaal om dit concept uitleggen geven.
thanks in advance ...

jallem wrote:

Gebruik sleuven in de grond vliegtuig ... dat wil verminderen

surface wave

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back