hoe het verbeteren van de INL van de pijplijn ADC

W

wdd

Guest
Hi, guys,
Met de test resutls van mijn ADC, de DNL en INL zijn
DNL:-0.5LSB 0.5LSB
INL:-2.5LSB 2.5LSB
zoals je kunt zien, is het INL erger.Maar ik weet weinig over
de mechanismen van de INL, kan iemand wat adviezen geven?

Thx a lot,
Beste Regrads,
wdd

Ik neem aan dat u meer dan een etappe doen.Probeer het ontwerp van de eerste fase met minder fouten mogelijk.Kijk of u de juiste referentie spanningen hebben en zie de uitgang voor de eerste fase en dan pas gaan.
Een goede pijpleiding ADC heeft een INL <0.5LSB.

Er zijn een aantal mechanismen die afkomstig INL fouten in de pijplijn ADC (mismatch in de condensatoren, opamp krijgen en afwikkeling van fouten, slechte VREF generatie, ....).Ik stel u zoeken sommige PhD / MSc-thesis op het net (dit is een onderwerp met veel referenties beschikbaar).

Wat u had moeten doen, voordat het ontwerpen van de ADC, was om al deze fenomenen te begrijpen en leiden de specificaties voor de pijpleiding fasen.Bijvoorbeeld hoe is kiezen voor de winst van de opamps?Hoe heb je de grote condensatoren?

Ik denk dat uw probleem op te lossen, moet u begrijpen de lineariteit beperkingen van de architectuur, om te begrijpen wat je moet re-design ....

Maar, als je wilt helpen, zou het een goed idee om te posten meer details over de architectuur die u gebruikt, ADC specificaties (resolutie, FS, fin), tonen foto's met de test resultaten ...Doe de resultaten te verbeteren als u lagere fin of fs?

Groeten

PS: zenisle, je weet niet wat je het over

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back