Hoe het opzetten van de haven in HFSS bij gebruik van een dikke substraat

Y

Yanyan Zhang

Guest
Hoi!Ik heb geprobeerd om model een vlakke condensator interdigitale boven een geaard silicium substraat HFSS.De ondergrond dikte is 280um, en de grootte van de haven uitbreiding van de condensator is 1.24um.Ik hoop gegooid gebruikt 2 poorten voor simulatie van de capaciteit, zowel haven maten zijn 1.24um * 280um.Ik vond dat de pijl van de mode in de haven is alleen verspreid op de top van de haven, in plaats van te wijzen op de grond.Ter vergelijking heb ik ook gebruikt IE3D met de geavanceerde uitbreiding havens te simuleren.Het bleek dat het resultaat in HFSS veel groter is dan die in IE3D (100 keer).Terwijl ik de mazen dichtheid van de vingers in HFSS steeg, leek het weinig helpen om het resultaat verschil met IE3D verklaren.Ik vraag me af als er iets mis is met de haven setup in HFSS, misschien de haven is te lang in zo'n dik substraat.Kan iemand mij wat advies?Bedankt!

Je moet proberen SonnetLite (www.sonnetsoftware.com, ik werk voor Sonnet).Dikke substraten zijn doorgaans geen probleem voor Sonnet haven kalibratie.Wanneer je het geïnstalleerd en geregistreerd (duurt ongeveer 5 minuten totaal), start het op, klikt u op Help-> Voorbeelden-> weerstanden, condensatoren, inductoren.Klik vervolgens op het GLB voorbeeld (rechter bovenhoek van het voorbeeld pagina).Klik vervolgens op 'Load in Project Editor ".Volgende redden het project ergens (zodat je kunt aanpassen).Het voorbeeld is voor een condensator op GaAs.Verander de ondergrond om uw Si substraat (Circuit-> diëlektrische lagen), stel je je frequenties (Analyse-> Setup ...) en klik op Analyseer ( "em" pictogram op de rechterkant van de werkbalk aan de bovenkant).

Sonnet is de enige EM-instrument met een perfecte poort kalibratie.Geschatte haven kalibratie is OK als je geen hoge nauwkeurigheid nodig hebt en je niet grenzen verleggen.Dikke geleidende substraten grenzen verleggen.Soms in deze gevallen zijn zelfs mensen die denken dat de transmissie-lijn theorie is niet meer geldig, maar in werkelijkheid is het gewoon haven kalibratie fout.Toezending lijn theorie is 100% geldig is, zoals gemakkelijk te zien wanneer u perfecte poort kalibratie.Sonnet's prefect poort kalibratie zal geen moeite hebben met dikke substraten ... tenzij uw lijn overmoded.Als dat het geval is, dan zul je ook problemen hebt wanneer je bouwen.Om te controleren, net opnieuw analyseren met een langere verbindingslijnen, maar nog steeds gekalibreerd tot de condensator.Als dit niet duidelijk is, zal ik blij zijn om meer details te verstrekken.

U bent van harte welkom, Yanyan.Laat het me weten hoe het gaat.

Hi, Rautio,

Kunt u uitleggen wat u in detail wat een 'perfecte haven kalibratie' als wordt vergeleken met een 'apporoximate haven kalibratie'?

Bedankt!

Hi Zhang - Door een perfecte kalibratie, bedoel ik perfect om binnen numerieke precisie op voorwaarde dat er geen over-poort moded verbindingslijnen.Bijvoorbeeld, straling (een tweede vorm van vermeerdering) of box resonanties (een andere wijze van vermeerdering), of microstrip lijnen 1 / 2 golflengte breed zijn problemen te voorkomen.

Om die haven kalibratie aantonen is perfect, neem ik meestal een 6-resonator haarspeld filter.Dit filter is in de Sonnet voorbeelden directory (Help-> Voorbeelden).Ik splitsen in twee helften door een vermindering van het horizontaal in alle haarspelden.Toen ik analyseren elke helft apart, sluit vervolgens de twee helften weer samen met circuit theorie.Het resultaat in identiek aan een em-analyse van het gehele filter.Dit kan alleen worden gedaan met een perfecte haven kalibratie, dat wil zeggen, kan het alleen worden gedaan met Sonnet.

Een andere manier om dit te zien is beschreven in mijn papier:

EM-Component-Based Design van Planar Circuits - augustus 2007 IEEE Microwave Magazine, pp.79-90.

Je kan het downloaden door naar www.sonnetsoftware.com en te klikken op het papier titel aan de rechterkant als de home page.Het artikel beschrijft hoe we een heleboel kleine stukjes kunnen nemen van een circuit op silicium, gebracht in perfect gekalibreerd havens, vervolgens analyseren elk stukje terug en doe ze in met een circuit theorie.Het resultaat is precies hetzelfde als een em-analyse van het hele circuit.Toch kunnen dingen misgaan.Dus zorg ervoor dat het artikel te lezen als dit belangrijk voor u is.

U kunt vertellen benadering haven kalibratie op verschillende manieren.Sommigen van hen vereisen een afzonderlijke analyse van de Zo van een haven verbindingslijn.Soms zijn ze zelfs niet voorzien twee poorten dicht bij elkaar, want dat zou vereisen gekoppelde haven verbindingslijnen.Soms zij verlangen dat u een "lijn integraal" op lijn spanning bepalen.Al deze benaderingen zijn bij benadering.Ze zijn OK bij lage frequentie, met dunne substraten, en met weinig verlies substraten.Ze beginnen om anders te mislukken.Perfect haven kalibratie niet falen in deze gevallen.

Het is gemakkelijk om te controleren of u perfecte of benaderende haven kalibratie.Gewoon uitvoeren van de tests in de krant ik hierboven beschreven.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back