Hoe het ontwerp van een magnetisch veld nabij Microstrip antenne

Y

ysbabario

Guest
Hoi.Momenteel ben ik het ontwerpen van een antenne die moet beschikken over een hoge magnetische veldsterkte.Is er een specifieke kenmerken of de gouden regel dat ik moet volgen op om iets uit?Thanks in advance.

Meestal lusantenne is een goede manier te realiseren buurt koppeling.U kunt zoeken sommige RFID antennes als voorbeelden.Het kan worden gerealiseerd door multilayer PCB's, Flex Printed Circuit, of gewoon Wikkel een draad in een spoel.

Om precies te zijn, was eigenlijk op zoek naar een lus vormen antenne op 900MHz.Maar er is eigenlijk een grote contraint van ongeveer 4cm door 3cm in mijn geval.

Theoretisch
is de magnetische veldsterkte van een antenne hangt sterk af van de grootte en de Q-factor.Was eigenlijk afvragen onder een 4cm door 3cm beperking, is het zelfs mogelijk.

De dissipatieve weerstand en de magnetische veldsterkte in de lusantenne afhankelijk van lus perimeterdraad, dirigent breedte / dikte, magnetische permeabiliteit, geleidingsvermogen, diëlektrisch verlies en frequentie.
De omtrek van uw lusantenne minder dan λ / 2, de straling weerstand is klein, zodat het uitgestraalde veld is laag.

Sinds de lus antenne voor uw grote beperking is veel kleiner dan de halve golflengte, is het alleen werkt voor de nabije veld koppeling, en het straalt velden zijn niet belangrijk als de traditionele antenne die werken op het verre veld.

Dus een van de belangrijke factoren is de afstand tussen de verzendende en ontvangende antennes.In dit geval denk ik dat je moet simuleren / ontwerp van het systeem gebaseerd op overweegt zowel de Tx / Rx-antenne met een bepaalde afstand.De onderlinge koppeling impedantie in dit geval belangrijker is, en het is een functie van de Tx / Rx antennes afstand, oriëntatie.

Er zijn enkele commerciële near-field-producten, typisch zijn de RFID-systemen in 30MHz reeksen.Ook sommige van de draadloze muis / toetsenbord gebruiken de nabije-veld antennes.Een van de lus-antenne is op de USB-dongle, dus ik denk niet dat dat een probleem voor je ontwerp.Zij kunnen over het algemeen voor rekening van een of een paar meter.

------------------------------------------

Net gevonden dat uw operatie frequentie 900MHz.Dus je kunt ook proberen om de ver-veld antennes met behulp meander lijn, PIFA of een andere structuur.Meestal ver-veld antenne heeft een betere prestatie dan de near-field koppeling antennes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back