Hoe het meten van de fase fout van VCO de resultaten?

W

wangliangk

Guest
bij het testen van een VCO, hoe kan ik de gegevens van de fase I / Q mismatch? Welke apparatuur moet ik gebruiken om de fase fout test?

Bedankt!

Er zijn enkele methode om de I / Q onbalans te meten.

1) U kunt gebruik maken van een Netwrok analyzer.In dit geval heb je niet te betreden in de twee havens, maar na de generator (meestal mogelijk is in het hoofdwegennet).Dus je kunt meten van de onbalans (fase en amplitude).
2) Als de frequentie is onder 2.7 GHz kunt u gebruik maken van de AD8302 RF / IF winst en fase detector: je zet de I en Q in de ingangen en meet je een DC dat het proporcional om de onbalans
3) gebruik van een generator zo up-converter: in dit geval kan ik u en Q sturen in de twee ingangen (alleen als ik en Q zijn digitaal) en de generator als upconverter het zien van de productie in het spectrum te gebruiken.In de uitgang zal aanwezig zijn de LO, een hoog signaal op links of rechts om de LO en een laag signaal op de tegenovergestelde laat.Het verschil in dB tussen de twee signalen is de fase amplitude onbalans

dinone,
Dank u hartelijk voor uw antwoord, maar ik heb nog enkele problemen over de eerste methode:
1.Wat is de functie van een generator?
2.Hoe AANSL de Network Analyzer, VCO module en generator?
3.Which modus van de Network Analyzer moet ik kiezen: reflectie of transmissie?

Bedankt!

wangliangk

het netwerk analyzer heeft intern twee generator die zenden het signaal in de twee netwerkpoorten.Zijn weten hoeveel is de energie die in elke haven te sturen en lees de energie die terugkeert naar dezelfde haven.De signalen die gelezen worden verzonden op het digitale instrument deel.Meestal (in de R & S ZVM zeker) dit signaal aanwezig zijn in twee externe aansluitingen en terugkeer in de instrumenten door andere twee aansluitingen.Als u deze verbinding af en voer direct op de twee poorten die op in het digitale gedeelte dat u kunt meten het verschil van de twee signaal als de S21 of S12 fase.De enige aandacht wordt in het niveau van het signaal dat u kunt sturen naar de twee havens.Ik heb deze meting en het werkt goed.

Door

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back