hoe eenvoudiger het substraat in advertenties dynamiek?

D

draadloze man

Guest
Dear All,process.

Nu ben ik de bouw van een transformator in advertenties dynamiek op basis van 0,13 um RFCMOS
proces., between every two metal layers, there are 4 dielectric layers
.

De ondergrond-bestand (. Slm) moet hebben 8 lagen metaal,
tussen elke twee metaallagen zijn er 4 diëlektrische lagen.in the substrate file (.slm) totally.

Dat betekent dat er bijna 40 lagen
in de ondergrond bestand (. Slm) geheel.
Echter, de ADS Mam cann't veroorloven dit substraat berekening, cann't krijg ik het resultaat zelfs na twee dagen lopen.
Wat de zaak?Is de ondergrond bestand tooooo complex?Moet ik doen enkele vereenvoudigingen en hoe te doen?Bedankt allemaal.

Ja
Het is complex als ik doe 18 laag boord design met strijd.
Het ding is dat we behoefte aan een snelle computer met veel RAM geheugen.Toegevoegd na 4 uur 24 minuten:Er is snelkoppeling als u zegt dat deze 4 diëlektrische lagen zijn hetzelfde.
Mag ik weten wat zijn deze lagen?
Indien mogelijk aandeel van het stuk van het ontwerp.

Als de diëlektrische laag is veel dunner in vergelijking met de anderen, je kunt negeren de laag en de dikte van de dominante laag.

Gebruikt u al ~ 40 diëlektrische lagen en 8 metalen lagen, of kunt u vereenvoudigen?Bijvoorbeeld, als u een massaplaat op de 4e metaallaag, dan zou je alleen nodig om de helft van uw lagen.

Of, zoals eerder vermeld, als het materiaal is hetzelfde of vergelijkbaar zijn, je moet kunnen "merge" te vervangen door een diëlektrische laag.Hoewel mij dit klinkt alsof het misschien moet worden opgelost in een 3D omgeving.

Succes!

"8 lagen metaal, tussen elke twee metaallagen zijn er 4 diëlektrische lagen", ziet eruit als TSMC 0.13um RFCMOS.Ik werkte niet op een dergelijk complex substraat.Maar ik weet wat vrienden gebruikt deze technologie een paar jaar geleden en ze met een soortgelijk probleem.Op dat moment hun oplossing is het gebruik van bepaalde formule te combineren de 4 diëlektrische lagen in een effectief een.Ik ben niet zeker over de nauwkeurigheid, maar je kunt proberen.

Een ander ding dat ik wil suggereren dat na te gaan of de stap die causeing het probleem, substraat berekening, meshing, laad matrix of oplossen?Ik denk dat het laden matrix die gedood uw tijd.Misschien moet je de mesh samenvatting voor de schatting van de benodigde geheugenruimte.

Sommige trucjes die door anderen zijn erg handig, bijvoorbeeld onderaan metaal grond vliegtuig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back