Hoe debugger werkt?

S

sajeev

Guest
Hoi ik gebruik ICD2 een paar years.I buit zij met de hulp van het EDA people.But ik Dono hoe het werkt really.I betekenen de interne gegevens van debugger.I werd gevraagd een QN "Hoe een debugger werkt" in een interview.Now Ik ben in een situatie te maken Debugger.I willen studeren en atlest proberen te maken door een schriftelijke mijn eigen firmware, communicatie links ... etc.Can iemand me helpen in dit geval ..

Allereerst wil ik weten wat de idee van het maken van een debugger.
Dan whatevr wat ik moet weten om een debugger.Regards ...

Hallo,

Ik wil een paar zoekwoorden.

Op de processor kant, moet je de hardware debuggen vermogens.Minimaal zou het vermogen van een enkele stap tot uitvoering van code en het bestaan van een pauze instructie.Voor het instellen van breekpunten in ROM (of flits)-code, zonder het wijzigen van de inhoud rom, moet u breekpunt registers.Een veelzijdige optie zou een breekpunt op gegevens ruimte operaties.PIC processoren hebben sommige hardware debuggen capabilties exclusief data ruimte breekpunten.

Als een aanvulling op de hardware debuggen vermogens, de meeste debugers gebruik maken van een onchip firmware-component, een debug-monitor.De monitor is geschreven met behulp van regulier procssor instructies, maar kan de toegang speciale debuggen registers.Zij kunnen ofwel permantly inwoner op chip of geladen te knipperen wanneer dit nodig is, zoals bij PIC.Tot slot,
hebt u een communicatiekanaal naar externe debugger component.Kan een eigen debuggen interface als Microchip ICSP, gegeneraliseerde debuggen als JTAG of een standaard interface aanwezig op de processor als UART, USB of Ethernet.

Dit zijn, denk ik, de fundamentele componenten die nodig zijn voor in-circuit debuggen.De externe debugger onderdeel zou kunnen gebruiken, hetzij in-circuit debugger of een simulator.Omdat het bestaat alleen in de software,
is het functioneren kunnen worden begrepen zonder te weten over hardware details.

Groeten,
Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back