Hoe de uitvoering van de eenvoudigste 30s duur timer?

B

bittware

Guest
Hallo deskundigen30s duration timer?

Hoe kunnen de eenvoudigste
30s duur timer?Als de knop ingedrukt wordt, wordt de schakelaar gesloten en de timer begint te tellen.Na 30 seconden voorbij, de timer activeert de schakelaar te openen.
Opmerking: Geen ICs, maar met behulp van discrete componenten en geen klok input.

Welkom elke ingang suggestie.

Aangezien klokpulsen en IC'saren't toegestaan Ik veronderstel dat we kunnen niet door de gebruiker loketten van elk soort.
Misschien een RC-circuit met een periode van 30 sec kan worden gemaakt.
Als u bereid bent om een opamp gebruik dan een monostabiel multivibrator kan worden gebruikt.

usernam wrote:

Aangezien klokpulsen en IC'saren't toegestaan Ik veronderstel dat we kunnen niet door de gebruiker loketten van elk soort.

Misschien een RC-circuit met een periode van 30 sec kan worden gemaakt.

Als u bereid bent om een opamp gebruik dan een monostabiel multivibrator kan worden gebruikt.

Wat voor een switch wordt gebruikt.
Als het een MOSFET dan de drive spanning zal moeten dalen tot onder de drempelwaarde voor de overgang naar afgaan.
Dus een R & C circuit kan worden geplaatst in serie verbonden door een MOSFET schakelen naar de bron.De spanning over de weerstand kan worden gebruikt als de drive spanning.Aanvankelijk wanneer de condensator is ongeladen spanning over de weerstand zal enkele waarde die de MOSFET-stations en als de condensator wordt opgeladen spanning over de weerstand daalt geleidelijk tot onder de drempel en schakelen gaat uit.U kunt het berekenen van de waarden van R en C, zodat de passende periode is bereikt.

: http://www.saburchill.com/tech/electronics/elect012.html

Dat zou een klassiek monostabiel:
http://www.saburchill.com/tech/electronics/elect012.html

Microcontroller zijn de meest eenduidige oplossing en het gemak voor de bouw van ...
Zie de opties:

PIC10F200 0,55 dollar
PIC12F508 0,80 dollar
ATtiny 11 $ 0,24

Het schema en PCB's voor uw project zijn minimaal, ik denk dat ze microcontroller de perfecte keuze voor u!
* OBS: De ontwikkeling instrument voor de microcontrollers zijn gratis!
MPLAB (voor Microchip)
AVR STUDIO (voor AVR's)

Gorkin!

usernam wrote:

Wat voor een switch wordt gebruikt.

Als het een MOSFET dan de drive spanning zal moeten dalen tot onder de drempelwaarde voor de overgang naar afgaan.

Dus een R & C circuit kan worden geplaatst in serie verbonden door een MOSFET schakelen naar de bron.
De spanning over de weerstand kan worden gebruikt als de drive spanning.
Aanvankelijk wanneer de condensator is ongeladen spanning over de weerstand zal enkele waarde die de MOSFET-stations en als de condensator wordt opgeladen spanning over de weerstand daalt geleidelijk tot onder de drempel en schakelen gaat uit.
U kunt het berekenen van de waarden van R en C, zodat de passende periode is bereikt.

Waarom geen IC's?Kan ik weten waarom?

Eigenlijk een 30 s timer eenvoudig kan worden opgebouwd met behulp van 1 capsule, 1 r en 1 555 timer IC.Wees niet te terughoudend zijn om IC's, de 555 gebruikt is zeer klein, slechts 8 pin SOIC en het is goedkoop!

irfansyah wrote:

Waarom geen IC's?
Kan ik weten waarom?Eigenlijk een 30 s timer eenvoudig kan worden opgebouwd met behulp van 1 capsule, 1 r en 1 555 timer IC.
Wees niet te terughoudend zijn om IC's, de 555 gebruikt is zeer klein, slechts 8 pin SOIC en het is goedkoop!

Misschien kun je proberen iets als dit.Pas de timing van de R3 C1 tijd constant en de Zener spanning.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Waarom niet gebruik maken van de NE 555 timer IC?het moet heel weinig onderdelen en het past perfect.Ook is het verkrijgbaar in SMD.

Hallo allemaal,
Ik vond de juiste oplossing, met behulp van NE555 MOSFET.Ik doe een prototype te controleren of deze regeling.Bedankt voor uw inbreng ideeën.

aryajur wrote:

Misschien kun je proberen iets als dit.
Pas de timing van de R3 C1 tijd constant en de Zener spanning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back