Hoe de temperatuur simulatie in HSPICE?

K

kl7470905

Guest
[FONT = Arial] In plaats van het vegen van de temperatuur, wil ik de temperatuur te veranderen "met de tijd", terwijl het uitvoeren van een analyse van overgangsverschijnselen. Kunnen we dat doen in HSPICE? Bijvoorbeeld, de temp. is 25 ℃ bij 0 ons en gaat tot 150 ℃ op 100US tijdens voorbijgaande simulatie. Ik hoop dat je begrijpt mijn vraag. Bedankt voor uw hulp. [/FONT]

Probeer (weet niet of dit werkt):.. TRAN 100n 100 E TEMP = '25 + (150 - 25) * TIJD * 1e4 "Nee TEMP statement!

Het werkt niet. Er is een fout als deze: ** fout ** Geen definitie voor 0: temp Enig idee? (Ik heb geprobeerd zowel met / zonder. Temp verklaring. Geen van beide kan werken.)

Nog steeds hetzelfde: (** fout ** Geen definitie voor 0:. Temp Het lijkt erop dat het trefwoord "temp" niet kan worden herkend door HSPICE, tenzij ik het te gebruiken na "sweep", die niet ik wil [color = "Silver "] [SIZE = 1] ---------- Bericht toegevoegd om 10:00 ---------- Vorige bericht was om 09:32 ---------- [/SIZE] [/color] By the way, heb ik geprobeerd om "tijd" te gebruiken in andere parameter, zoals param VDD = 'tijd' Een waarschuwing zal plaatsvinden:.. ** Waarschuwing ** parameter VDD wordt gedefinieerd als een uitdrukking met uitgangssignalen, wat niet correct resultaat kan leiden. voorstellen om de gebruiker gedefinieerde functies te gebruiken om te vervangen. En dan VDD zal worden ingesteld op 0 niet veranderd met de tijd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back