Hoe de open-lus voltage gain van een OP maat?

Z

ZengLei

Guest
Ik wil de open-lus versterking van spanning OP37 meten met Pspice .... Ik vond dat de open-lus spanning winst van OP37 is ongeveer 50dB, het resultaat is absoluut verkeerd!! Maar ik weet niet waar maakte ik fout?? Dus, hoe het meten van de open-lus versterking van een op? Hoe de curve van de Open-Loop VS Frequentie corrigeren met Pspice te krijgen? Dankzij ~~~~~~~

de manier waarop je hebt gelijk. waarom denk je dat het antwoord fout is?

Ik vraag me af waarom je opamp hasnt gegaan om verzadiging met 1V op zijn inbreng in open lus staat .... dan graag de output golfvorm ....

Misschien moet je toevoegen van een common mode spanning aan de ingang van de opamp, en vooringenomenheid van de OP op de juiste conditie. Ryan

[Quote = A. Anand Srinivasan] Ik vraag me af waarom je opamp hasnt gegaan om verzadiging met 1V op zijn inbreng in open lus staat .... dan graag de output golfvorm ....[/quote] in de AC-analyse een meestal 1V geldt ingang zodat men kan lezen de winst rechtstreeks van de plot. de 1V geen invloed op een vooringenomenheid punten. metterdaad kunt u controleren of door middel van simulatie.

Om amriths04: Did u zien pic3, de open-lus versterking van op37 is ongeveer 50dB, het is te klein, dus ik denk dat het resultaat is wringen ~ ~ ~ Aan A. Anand Srinivasan: Ik gebruik de AC sweep, ~ ~ zal het niet te verzadigen. Om RDRyan Bedankt voor ur advies, heb ik volgens ur advies, maar het resultaat is allemaal hetzelfde ~ ~ ~

Het lijkt erop Pspice heeft een aantal preoblems het berekenen van db omvang ... Ik gesimuleerd dit circuit zelf en kreeg dezelfde resultaten in PSpice, maar toen ik AC = 10 db magnitude stijging voor 20dB zetten, dan zet ik AC = 100 magnitude opgewekt om 20dB ... Toen heb ik gesimuleerd het in Capture (zou hetzelfde zijn als PSice) en kreeg volgende resultaten:
93_1188916683.jpg
65_1188916784.jpg
Adb ≈ 125db Uw resultaten zijn erg mis, Adb = 50dB, en je bandbreedte is 100 kHz, is het te groot voor open-lus ...

the_edge: Hoe het juiste resultaat in Pspice te krijgen? Is het een bug van Pspice??

Ik stel U kan dc vegen voor een dc bron dan de output met betrekking onderscheid te maken naar de ingang

Hi Ghitani: Als ik DC vegen, kon ik niet krijgen van de frequentie response van de open-loop te krijgen.

Waarom U vermoedt dat de waarde van 50 dB? Als u zien dat het niet groot genoeg is, de OP-versterker moet net genoeg te krijgen tot de gewenste gesloten lus te krijgen dat wil zeggen te bereiken Als deze OP-versterker wordt gebruikt als een buffer het gewoon behoefte aan een open loop gain van 20 dB! Om te controleren of de open loop gain juist is of niet, U kan een eenvoudige inverterende versterker dan te maken met een gesloten lus versterking van 40 dB als de simulatie-uitkomsten geeft uw verwachte winst (40 dB), dan is de open loop gain is hoger dan 50 dB . Als de simulatie resultaten geeft winst minder dan verwacht dan is uw open loop gain juist is.

Hi Ghitani: Heeft u lees de datasheet van OP37, indien u did u zal vinden dat de open-lus versterking van op37 tegen zeer lage frequentie is ongeveer 130dB, dat is waarom ik twijfel over het resultaat van Pspice ~ ~ ~ ~

De try wat ik heb voorgesteld in mijn vorige post. Er kunnen fouten in het model van de op-amp worden .......

Hi Ghitani: U denkt dat het model van de OP37 mis is in Pspice?

Heb u geprobeerd om het verkrijgen van een gesloten loop gain van 50 dB? Zo niet dan proberen!

Hi Ghitani: Ik maak een closed-loop ciruit kan ik het voltage gain te krijgen> 50dB!! Bewijzen dat het model van op37 niet goed werkt in een open-loop ~ ~ ~ Maar ik heb een vraag: Waarom de Corporation, die maakte de software niet de fout te herzien? Of misschien moet ik updaten van het model van op37 ~ ~ Thanks!

Hi, ik denk dat ik het antwoord ... Ik heb gedaan wat het model te bewerken en ik vond wat is verantwoordelijk voor onze twijfel ... Vanuit uw schema zag ik dat u OP37G gebruik van niet, OP37, en ik kreeg dat ≈ 50 dB te krijgen. Dan ben ik begonnen met het vergelijken van deze twee modellen, zal ik ze uploaden ... En ik zag een paar kleine diferences. Dan ben ik begonnen met het veranderen van een door een verschil, neem ik de waarde van de OP37 en zet hem in OP37G. Al snel kreeg ik de mooie intresting resultaat. In deze lijn van OP37: EOS 7 3 POLY (1) 30 43 10E-6 1 en dit vanaf OP37G: EOS 7 3 POLY (1) 30 43 100E-6 1 dan ik getypt in waarde van OP37 en kreeg dit resultaat: [ img] http://images.elektroda.net/42_1189004461.jpg [/img] En het ziet er net zoals wij denken dat het zou moeten. Nu ik denk niet dat dat het hun fout, ik denk dat dit feitelijke kenmerk van OP37G Als u hulp nodig bewerken modellen just ask ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back