hoe de op-amp IC 741-test

S

sagar_echip

Guest
hoe de op-amp IC 741 test? is het mogelijk met behulp van IC-tester?

Normaal gesproken IC Testers beschikbaar zijn voor digitale IC's. Om te testen 741 kun je gewoon doen wat basis te krijgen testen als je mooie apparatuur. Maar het beste is om een aantal applicatie ontwerp en als het werkt in dat te zien. De bedrijven meestal volledig test alle EG-specs voor verzending het onderdeel.

voor soort opamp u in gesprek bent, Analoog IC Testers beschikbaar waren, enige tijd terug, nu zeker noit. Anders kun je testen een paar simpele parameters op broodplank. Wat u wilt testen - karakteriseren van de chip of gewoon om te testen is het levend of dood?

een analoge IC-tester zou voldoende moeten zijn ... anders handmatig testen moet je de CMRR en slew rate in principe te controleren, en ook de offset spanningen en stromen als je het bijzonder. om te controleren CMRR u kan nodig zijn aparte circuits voor common mode en verschil-modus signalering ... te meten slew rate een hoge frequentie blokgolf (1 MHz) is voldoende, u moet de kantelen te meten op het o / p. ... maar in plaats van te gaan voor deze dingen een ic tester is eenvoudigste

Ik heb nog nooit een analoge IC tester, maar ik geloof dat er is, en het moet moeilijk te vinden en duur. Niet alle van de commerciële halfgeleider-onderdelen worden getest op fabrieken. In mijn ervaring, bouw ik een eenvoudige oscillator met de IC met de basis circuit in de datasheet of een boek over de opamp. De uitgang via buffer drijft de LED als ik geen frequentie meter, en de oscillator wordt berekend en gebouwd voor de frequentie van ongeveer 1 Hz, met een frequentie meter, de oscillator kan worden gebouwd met een hoge frequentie. Zodra de oscillator werkt, dan is de IC is goed. Ik heb nog nooit teleurgesteld met deze manier van testen op amp. nguyennam

Hoe goed wil je om het te testen. Als slechts een quick and dirty testen, bouwen een feedback osscilator op een breadboard en omvang het aan zien of het is osscilating.

U kunt testen of het opamp als je als buffer circuit (de eenvoudigste opamp circuit) en vervolgens een degital input. indien het geeft hetzelfde te lezen als de input werkt het anders dosis niet werken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back