Hoe de massa van een object te meten in de ruimte

T

Tinamuline

Guest
Ik ben benieuwd hoe we de massa van een object te meten in de ruimte. Zoals we allemaal weten, alles in de ruimte is gewichtloos, hoe kunnen we de massa van een object te meten in het ruimtevaartuig door gebruik te maken balans? Bedankt voor je hulp.

Mijn begrip over deze kwestie is dat het afhangt van de grootte van de objecten die u bent geïnteresseerd in voor sterren en planeten, meet je de massa door het onderzoeken van de relaties tussen die monsters. Voor kleine objecten, ik denk dat je in wezen Newton drie wetten van de beweging te gebruiken. Bijvoorbeeld: f = ma. In de ruimte, je klap op een object, en dan controleert u de snelheid om te komen met de versnelling a. Een ander voorbeeld is de vrije trilling, mx "+ kx = 0. Stel dat u de frequentie w en de veerstijfheid k, dan w ^ 2 = k / m.

Een andere manier is gebruik maken van een stok of liniaal ... stok een einde aan de statische object (ruimteschip), een ander einde aan het object (u wilt de massa te meten) en maak het oscilleren .. het zal weer n terug te gaan ... tel de frequentie ... Het is constant (bijna onafhankelijk van de zwaartekracht) .. dan is het te vergelijken met de frequentie u hav wanneer u het te doen op aarde wth verschillende massa ... nu kan voorspellen het object massa in de ruimte ... Ik leer tht op de middelbare school tijd ... groeten, sp

Gewoon kick van het object door een ander object (laten we zeggen, Hummer))) met een bekend gewicht op bekende snelheid en mesure de snelheid van het object nadat het geschopt. Uitgaande van ideale energie-overdracht m1v1 ^ 2 = m2v2 ^ 2))

Tinamuline, Breng een constante kracht (f) om het object. Meet de afstand (d) dat het object reizen in een bepaalde tijd interval (t). ~ Laat a = de versnelling van het object. ~ D = op ^ 2 / 2 = 2d / (t ^ 2) Nu dat je de versnelling (a) weet, kunt u berekenen massa: f = ma m = f / a ~ groet, Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back