Hoe de frequentie te vinden vanaf een niet-uniforme time data-serie terwijl het doen van FFT?

J

jeet_rio

Guest
Hi ... Ik heb een discrete meteorologische dataset van leeftijd versus O isotopen data. Ik zou graag de frequentie-amplitude spectrum met behulp van FFT in matlab te vinden. Ik ben niet in staat om de corresponderende frequentie waarden vast te stellen in het spectrum plot. Het zal een grote hulp zijn als iemand kan een aanwijzing geven. Bedankt

FFT's echt niet graag data onregelmatig bemonsterd in X. U kunt een enorm FFT bij reguliere X, maar veel van de overeenkomstige Ys op nul gezet. Dat of boel een oude stijl DFT. Ik had een project waar mijn X waren logaritmische. Ik heb nog nooit een snelkoppeling en moest de DFT route te gaan.

heel erg bedankt ... kan ik uitvoeren van de DFT direct in matlab .... Ik ben nieuw in matlab evenals in de FFT-analyse ... kunt u mij leiden

Ik ben bang dat ik weet heel weinig van Matlab. Het project dat ik de DFT werk deed voor was ongeveer 15 jaar geleden met behulp van Fortran. Er moet enige Matlab tovenaars worden die er zijn die u kunnen helpen.

Hallo Jeet_rio, Stel je hebt monsters met regelmatige tussenpozen T. N Als u verkrijgen hun DFT, de scheiding in frequentie tussen de bakken is 1 / (NT). Bijvoorbeeld: stel dat je een N = 256 monsters die zijn genomen met tussenpozen van T = 10 seconden. De totale duur van het register is NT = 2560 seconden. Het interval tussen bakken is het omgekeerde van die, dat wil zeggen 1 / 2560 Hz. Dus, de eerste waarde van de DTF (of FFT) komt overeen met de frequentie 0 (gemiddelde waarde). De volgende waarde correspons aan het aandeel van de frequentie van de (1 / 2560) Hz, de folowing aan (2 / 2560) Hz, en ga zo maar door. Merk op dat slechts FFT is een efficiënte manier voor het uitvoeren van de berekening van DFT. Regards Z PD: Sorry. Ik miste de rol van "non-uniform", thiking dat de kwestie ging over de relationsgip tussen tijd-as schaal en de frequentie-as schaal.

Ik ben fatsoenlijk met Matlab, maar in geen geval een deskundige. Hier zijn een aantal artikelen die ik opdook op het web met betrekking tot niet-uniforme tijd discrete Fourier transformaties, en sommige interpolatie technieken (man haalt gegevens uit tij schillende talen, kunnen worden gelijk genoeg begrip om zijn implementatie te gebruiken om de hiaten opvullen van uw dataset). PPT slides [/URL] [url = http://www.mathworks.es/matlabcentral/newsreader/view_thread/283073] ndft (niet-uniforme discrete Fourier transformatie) - MATLAB Centraal [/url]

dank je ... dank je wel ... ik zal proberen en u laten weten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back