Hoe de bitstream in Xilinx / Altera FPGA te beschermen?

C

clifftsai

Guest
Hallo, Actel hebben een aantal Fuse en Flash basis FPGA dat de bitstream inf FPGA apparaat kan beschermen. Heeft Xilinx of Altera hebben gelijkaardige functie of apparaten?

VirtexII hebben de functie om de bitstream met een triple des algoritme versleutelen. om deze functie te gebruiken moet u een back-up batterij om je sleutels te bewaren in FPGA apparaat wanneer VCC shotdown hebben. Vaarwel

Andere Xilinx apparaat niet de functie om de bitstream te versleutelen

Typisch, Als we CPLD / EPLD, kunnen we controleren de encrypt beetje in de ontwikkeling software, maar FPGA zelf kan niet worden beschermd door de SRAM-architectuur. Ik heb een methode om FPGA ontwerp te beschermen: u kunt een PRBS generator te ontwerpen in FPGA en CPLD, de CPLD fungeert als de microprossor om config de FPGA, en als het decoderen zaad als de FPGA-configuratie is voltooid. in FPGA of het zaad niet gelijk is aan de PRBS gegenereerd FPGA de FPGA blijven de resettoestand. zodat wij de bescherming van onze ontwerpen gebaseerd op de FPGA.

Ik ga akkoord Arena_yang. U kunt gebruik maken van een CPLD om de bron te versleutelen in de FPGA. U kunt het ontwerp een sleutel in CPLD, of zet een deel van logica in CPLD.

als u een CPLD om een ​​cypher decoder je hebt everithing een net waar de bitstream leesbaar is. Als u zou beschermen VII, antifuse FPGA of ASIC.

Ik heb gehoord dat iemand kan lezen terug decrypte CPLD.So leek het erop dat er geen manier is om ons ontwerp te beschermen.

Een mogelijke oplossing, enkel geldig indien u produceert een laag aantal eenheden, is gebaseerd op het gebruik van de DS2401 (een Silicon serienummer uit Dallas). Uw FPGA wordt als volgt gelezen dit apparaat en controleer of er een geldig nummer (zodat u een configuratie bitstream per FPGA nodig hebt). Een Xilinx application note is bevestigd.

Encryptie ... Decoderen ... Alle andere vormen van bescherming nodig hebben extra hardware. : Idee: Ik heb een eenvoudiger beslissing, die niet nodig heeft hardware. Je hebt al got it! Het is jouw PCB. Je moet er wat aansluitingen op de interne laag. Uw ontwerp kan gebruik maken van slechts 2 pennen (in & out) voor het testen van PCB bedrading. Als verkeerd,: x. Ik ga akkoord, kan eenvoudige PCB niet efficiënt te beschermen. Maar heb je echt bescherming nodig voor eenvoudige project:?: Voor complexe ontwerp je multilayer PCB's en (misschien) FPGA gebruiken in BGA pakket. Bedrading bescherming zal superieur zijn!: PCB is een belangrijk kenmerk van design: P

[Quote = ZAPE] Een mogelijke oplossing, enkel geldig indien u produceert een laag aantal eenheden, is gebaseerd op het gebruik van de DS2401 (een Silicon serienummer uit Dallas). Uw FPGA wordt als volgt gelezen dit apparaat en controleer of er een geldig nummer (zodat u een configuratie bitstream per FPGA nodig hebt). Een Xilinx applicatie nota is bevestigd [/quote] Directe link:. http://w * w.xilinx.com/xapp/xapp198.pdf

Het coderen van de FPGA bitstream naar buiten is nutteloos ... anyways kunt u genieten van het op de FPGA-configuratie pinnen. Zet een kleine maar belangrijke stukje code in een goedkope CPLD Werken vergrendeld aan de belangrijkste FPGA.

Xilinx heeft bit vrijgegeven van de standaard voor de bitstreams dwz. de bitsream kan niet worden omgekeerd om enig idee van de uitgevoerde logica te krijgen. Dit doet echter geen bescherming tegen hersenloze reverse engineering door het uploaden van de bitstream van de configuratie PROM en met gebruikmaking van reverse engineering om de resterende PCB dupliceren. Om dit probleem aan te pakken, moet je extra hardware, namelijk een encryptie-logica van sommige soorten om uw ontwerp te beschermen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back