Hoe de berekening van k uit Spice Bsim 3v3 model bestanden

B

blue_moon

Guest
Hoi!

Ik heb de specerij BSIM 3v3 model bestanden voor de N-en P MOS transistors.Hoe kan ik berekenen k = μ × Cox van deze bestanden?Ik denk dat μ is U0, maar hoe kan ik berekenen Cox?

Bedankt!

In mijn gedachte, je wilt krijgen k 'van Bsim bibliotheek omdat je kan berekenen
huidige Equation in het ontwerpen van anlaog circuit behoren.toch?

misschien, hoewel je k 'uit Bsim, is het niet de moeite waard werk.Omdat de huidige vergelijking is niet fittable Bsim model.

Bsim model is zo complex en iemand die het ontwerp analoge schakeling met behulp van Bsim bibliotheek zal niet krijgen accuraat k 'en alle andere parameters.

Ik had een dag berekend mosfet's mobiliteit van Bsim bibliotheek.maar te complex en het is nutteloos.

Ik heb een aantal praktische wijsheid na berekend Bsim mobiliteit.

"ervaring en intuïtief zijn echt belangrijk in het ontwerpen van analoge circut. en Reken er niet op Hspice."

Ik wilde alleen maar zijn om een benaderende berekening k omdat ik een NMOS en PMOS transistor werken bij dezelfde stroom, en ik wilde op maat ze goed tegen elkaar te hebben.Anyway ........ Ik heb net realiseerde dat het antwoord eenvoudig was: Cox = εox / Tox ....voor een eerste benadering Ik denk dat het goed genoeg.
Thanks anyway!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back