Hoe combineert de S-matrix van pakketten en SAW reactie?

J

jiaping

Guest
Hallo,

Het pakket heeft twee externe poorten en twee binnenste havens die rechtstreeks verband houden met een twee-poorts SAW device.The innerlijke havens worden gedefinieerd als een adem havens met 50ohm impedantie bij de S-matrix van het pakket wordt berekend aan de hand HFSS.While berekening van de respons van de twee-poorts SAW apparaat, het systeem voor de meting van
de impedantie is ingesteld op 50ohm.
Ik wil het combineren van deze twee resultaten met behulp van data-items in advertenties, maar ik ben een beetje verward omdat deze twee resultaten worden afzonderlijk berekend, terwijl de SAW apparaat is gelokaliseerd op de binnenste havens direct zoals hierboven vermeld.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt.

Hi Jiaping:

Dit is eigenlijk een interessant probleem dat meer mensen vinden.

Ik denk dat de beste manier om aanpak van dit probleem is:

1.Bouw een test boord met de SAW apparaat, en meet elke haven met een VNA.Zorg ervoor dat u een goede inbedding van de-tot aan de rand van het SAW apparaat.U moet de verbindingen met de apparaten die zijn afgestemd op een bekende impedantie voor de S-parameter modellen SAW van uw apparaat.

2.U kunt uw interconnecteren simuleren, maar je zult merken dat een adem havens fout omdat ze cross-paar als ze dicht, en ze voeren magnetron discontinuïteiten in uw model (SMD pad naar ideale draads verbinding) die niet bestaan in het echte leven.Ze hebben ook extra inductantie van de ideale draad van de adem-poort.
Probeer alleen gebruik te maken van de havens die de-embedded, en karakteriseren van de SMD pads en sporen in een aparte EM simulatie.U dient gebruik te maken van de havens die aan de randen van uw werkruimte.Dan kun je de ontwikkeling van de S-parameter modellen die goed zijn de-embedded op de juiste impedantie zodat trapsgewijze de S-parameters zinvol.

Ik denk dat ik zag dat Sonnet heeft een nieuwe release met een nieuw type haven genaamd Co-gekalibreerd haven dat is een de-embedded interne poort.Ik denk dat de co-gekalibreerd naam betekent dat u verscheidene interne circuit havens die dicht bij elkaar, en ze een of andere manier te ontdoen van de cross-couping tussen de havens zonder het wegwerken van de cross-koppeling tussen de SMD pads.Dit ziet er veelbelovend uit voor het nabootsen van de raad van bestuur-niveau spul aan de SMD.

Veel geluk, dit is een moeilijk probleem.

-
max.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back