Hoe berekent veldsterkte in dbuV

A

aaiiwwaa

Guest
Ik weet dat de input powe (dbm) r op antenne en de antenne winst.
Hoe kan ik het berekenen van de EM veldsterkte in dbuV op een afstand tot de antenne.
Please help me.
Bedankt
Laatst gewijzigd door aaiiwwaa op 11 mei 2004 3:50; bewerkt 1 keer in totaal

Kijk eens naar deze site voor de DBM-> dBuV conversie.
Maar je moet vertalen naar de antennes / lucht
impedantie en het gebruik van de 1 / (r) ^ 2-regel te vinden dBuV / m.

: / / w \ / \ / w.radioing.com / zendamateur / rfcalc.html

Hoop dat dit helpt.

in een algemene geval moet u weten als yhe doelgroep wordt geplaatst in het verre veld,
in de buurt van het veld of in de "zeer" nabije veld (inductie eerder uitgestraalde).
Voor de doelgroep in de nabije of verre veld verlicht door de hoofdlus (boresight richting) de winst van de transmit-antenne is niet belangrijk.
De 1e approssimation is ommit de SIDA kwabben, dus van mening dat alle macht wordt uitgestraald in de hoofdlus.
dan de doelgroep ontvangen vermogensdichtheid (D) (W / m ^ 2), en vervolgens door de applyin Ohm recht berekenen het gebied streght E = (D * 377) ^ .5, vervolgens omzetten in dBuV.
Maar let: wiskunde.formules zijn niet exaustive!
Het uitgestraald vermogen oproep voor een "richting" van de straling.Veldsterkte is een "on air" hoeveelheid regarless de richting, in feite de E meetinstrumenten zijn shperic!

accreditate een link voor E gebied berekening is de volgende:
http://www.andrew.com/products/antennas/esa/RADIATIONHAZARDANALYSIS/default.aspx

Hier is het antwoord:

http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/808

In een 75 Ohm systeem te converteren naar dBmV dBm u toe te voegen 48.7506.
In een 50 Ohm systeem om te zetten in dBmV dBm u toe te voegen 46.9697.
Je hebt te berekenen eerst de veldsterkte in dBm en converteren naar dBmV

groeten

een gratis software van Andrew kan u helpen. of dBm is Power dBuV is de spanning sinds Power = V * V / R dBm = 10logPower, dBuV = 20logVoltage.so kunt u zelf eenvoudig berekenen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back