Hoe Bereken Noise figuur met behulp van RF-spook

I

iamalearner

Guest
Hi Guys
Ik ontwierp een differentiële LNA.Ik krijg een goede spanning winst van 27dB.

Het probleem is dat ik donot weten hoe de berekening van de geluidsemissierichtlijn Figuur van het ontwerp met behulp van SPECRE RF!

Ik weet hoe je S-paramter simulatie in Spectre RF donot maar ik weet hoe te vinden Noise Figue uit.

Wat doet SP analyse in Spectre RF mij vertellen en hoe?

Kan iemand me helpen met dit.??
Bedankt

In de S-parameter vorm schakelaar op de "DO GELUIDSOVERLAST" knop en je krijgt de NF.Simpel.
Mazz

Hoi
daarbij sp analyse, in het coosing analyse formulier voor "SP"-analyse

Ik selecteer start-stop voor Sweep bereik en het bereik ik geef is:
Start: 800 m
Stop: 5 G

Maar toen ik simuleren krijg ik de volgende foutmelding:

Fout gevonden door spookbeeld op freq = 800 MHz tijdens analyse SP "SP".
'iprobe' of 'oprobe' niet weergegeven in het eerste of het tweede item in
"haven"-parameter.Respecify 'poorten' parameter en opnieuw beginnen.

enig idee hoe het probleem op te lossen?

NF is een ratio van input (C / N) en de output (C / N).
Wanneer u een LNA.is het beter gebruik ruis signaal source.Combine met vervoerder signaal, en zie uitgangsvermogen.
Neem ruis signaal als idee. Dus de
NF (dB) = (Pin 174 dBm-10logBW) - (P1-P2)
P1 is met de vervoerder signaal, P2 is slechts ruis signaal.zie op de output-poort.

In de Analog Design Milieu het volgende doen:

1.In de simulatie venster, kies Analyses - Kies.
2.In het kiezen Analyses vorm, klik op sp voor de Analyse keuze.
3.Highlight frequentie voor het Sweep Variabele.
4.Highlight Start-Stop voor de Sweep Range.Typ 800 in het start veld en 5G in de Stop-gebied.
5.In de Sweep Type cyclische gebied, kiest u voor de lineaire sweep type en markeer aantal stappen.Type
"wat" in het aantal stappen gebied.
6.Highlight ja voor Do Noise.
De vorm verandert om u te laten specificeren waarden voor de haven en Input Output haven velden.
7.To selecteert u de uitgang poort
a.Click de Select-knop naast het Output haven gebied.
b.In de Schematische venster, selecteert u de output-poort./ PORT0 weergegeven in het Output-poort gebied.
8.To selecteert u de Input-poort
a.Click de Select-knop naast de Input haven gebied.
b.In de Schematische venster, selecteer de RF-poort.
/ RF-beeldschermen in de invoerregel haven gebied.9.Make zeker dat ingeschakeld is gemarkeerd.
10.In de kiezen Analyses vorm, klik op OK.

Vervolgens kiest u Simulatie - Netlist and Run

Succes

T Zul

Hoi
bedankt voor het antwoord, ik hulp zoeken maar voor dat ik nodig om het probleem in detail.Hier is het detail ..

Ik heb een differentiële LNA met output pinnen als out en buiten.Op de uitgangen heb ik vast in twee "psin" poorten, een op elke differentiële uitgang.

Op de inputzijde, wederom heb ik twee "psin" poorten, een op elke differentiële ingang.

Nu ben ik "SP"-analyse.
Als ik benadrukken "NO" in het "Do Noise"-veld, de SP-analyse werkt en ik kan waarnemingspunt S11, S22, enz.

Maar het probleem begint wanneer ik benadrukken "JA" in het "Do Noise".Als ik dat doen, Hij vraagt me om de "output Haven" en "input Haven".Nu ik amstuck, want ik heb twee output-poorten en twee ingangspoorten.Daarom, zonder veel te weten, ik klik op de "psin" poort overeenkomt met "out " en geeft hij als output poort in de doe-ruis.Evenzo, ik klik op "psin" poort overeenkomt met "In " en geef het als "input poort" in de doe-ruis.

dit is hoe het ingevulde formulier ziet er zo uit:
Sweep Variabele
(frequentie gemarkeerd)

Sweep assortiment
(Start-Stop gemarkeerd)
Start: 800
Stop: 5G

Sweep Type
(lineaire geselecteerd)
Aantal stappen: 40

Heeft Noise
( "ja" belicht ") en de output en input poorten specifiedas uiteengezet.

Nu bij de simulatie uitgevoerd, krijg ik deze foutmelding:
"Fout gevonden door spookbeeld op freq = 800 MHz tijdens analyse SP" SP "." Iprobe 'of' oprobe 'niet in het eerste of het tweede item in' poorten 'parameter. Respecify' poorten 'parameter en opnieuw beginnen.

Dit is het probleem en elke hulp is zeer gewaardeerd
Thankyou very much

Hi all,
Hoewel het vinden van de geluidshinder figuur van een differentiële LNA met behulp van Spectre RF, moet ik gebruiken "SP" analyse of "pnoise" analyse?Wat is het verschil?
Bedankt

Hi all,
Ik heb ook dit probleem.Als u echter gebruik PSS pnoise opties samen kunt u rond dit probleem, maar ik ben niet helemaal zeker weet hoe dat moet?

Nu
heb ik begrepen beter uw probleem.
De vraag is niet op de simulator, maar op wat u zoekt.
Meestal in differentiële versterkers, als je geïnteresseerd
bent in verschilsignaal alleen, moet u de input / output baluns met de juiste impedantie verhouding.
Op deze manier heb je alleen een input-poort (u kunt instellen dc-poort in plaats van sinus in lineaire analyse zoals SP, AC, lawaai) en slechts een output poort die je moet stellen goed in de ruis vorm (zoals T Zul zei ).
Wat pnoise (dat kan alleen worden gebruikt na een PSS) analyse is het voor de tijd variërende steady-state-oplossingen: het is handig voor bijvoorbeeld mixers of versterkers om de afbraak van NF toen al groot (blokkeren) signaal wordt toegepast.De simulator berekent een groot signaal steady-state oplossing met PSS analyse en rondom deze oplossing berekent een klein signaal ruis-analyse (of klein signaal AC met PAC).
Als uw versterker dient te worden in / uit vermogen geëvenaard
zou je beter gebruik SP met geluid ingeschakeld.
Mazz

Ik heb een collega van mij die de differentiële LNA en verkrijg-ve NF.Ik vertelde hem dat laat ons bestand voor octrooi voor Nobel Laurette ...Balun uitvoering zoals voorgesteld door Mazz is de oplossing voor uw probleem.

T Zul

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back