Hoe bereken FFT

• Thread starter smartsarath2003
  • Start date
S

smartsarath2003

Guest
Hoe berekenen we FFT uit een groep van de bemonsterde waarden
Iam geïnteresseerd om de frequentie berekenen van FFT.What gebeurt er met de imaginaire term in de FFT in real time.
Bedankt

smartsarath2003 wrote:

Iam geïnteresseerd om de frequentie berekenen van FFT.What gebeurt er met de imaginaire term in de FFT in real time.

Bedankt

Als u als gcc compiler, kunt u proberen GSL (GNU wetenschappelijke bibliotheek).Er zijn diverse ondernemingen goed ondoorlaatbaar FFT algoritmen en ook andere wiskundige algoritmen.

http://sources.redhat.com/gsl/

Maar als je alleen betrekking FFT, dan kunt u FFTW moeten overwegen omdat het lijkt te zijn de beste prestaties in open-source-vorm.

http://www.fftw.org/

Ik kan berekenen FFT via MatLab.Maar hier ben ik geen van de monsters van een signaal hebben n.Tot nu toe ben ik het vinden van de standaarddeviatie om het signaal te controleren is hetzelfde als wat als het moet.
Ik wil het beter door de berekening van frequentie.Theoritically we hebben verzonnen term ook.Kan ik omitt dat zoals het is het echte leven.Ook als ik Bereken met behulp van FFT theoritical formules, Is het de max waarde zal worden de frequentie van het signaal

Bedankt

Negeer het imaginaire deel van een complex getal alleen maar omdat het woord klinkt als iets onwerkelijk.De echte en imaginaire delen van een complex getal vertellen u de omvang en de fase hoek van uw signaal, maar uitgedrukt in rechthoekige coördinaten.

U kunt een complex getal van de grootte en fase als volgt:
grootte = sqrt (real * echte * imag imag)
fase = atan (imag / reëel)

Bijvoorbeeld, als uw complex getal is 5,3 2.7j dan:
grootte = sqrt (5,3 * 5,3 2,7 * 2,7) = 5,948
fase = atan (2.7/5.3) = 27,0 graden

http://lists.apple.com/archives/PerfOptimization-dev/2005/Aug/msg00033.html

Het grote ding over een logboek amplitude schaal is dat mutliplying of delen is gewoon het geval van het toevoegen of aftrekken van een geschikte dB waarde.Meestal zijn er verschillende factoren die u wilt samenvoegen te corrigeren dB amplitude krijgen waarden ten opzichte van bepaalde passende 0 dB referentie-niveau (FFT scaling-, raam-compensatie, hardware krijgen, etc) zodat u kunt gewoon ineens al deze samen in een enkele dB correctie constante die u toepast voordat outputten je frequentie domein gegevens.

Normaal gesproken moet je iets doen als dit om je log frequentie domein gegevens:dB_val = 20,0 * log10 (sqrt (re * re im * im)) dB_correctionmaar u kunt zelf een wortel en doe dit:dB_val = 10.0 * log10 (re * re im * im) dB_correction

smartsarath2003 wrote:

Bedankt

Ik gebruikte om abs (x) in plaats van gebruik sqrt (re * re im * im).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back