Hoe beetje verschuiven van logische poorten te bereiken

S

s0g0

Guest
bv. Ik heb een binair getal 11001001 -> nu, ik wil moet worden gedeeld door 16, dan heb ik om het te verschuiven naar rechts (LSB) van 4 bits (2 ^ 4 = 16) -> dus ik krijg 00001100, maar hoe kan ik bereiken in de hardware via logische poorten?
Last edited by s0g0 op 20 juni 2008 9:56; bewerkten in totaal 1 keer

.

U hoeft geen logische poorten, net sluit de bits verschoven.is different for a number representation of unsigned or signed.

De bit opdracht voor de hoge bits verschoven
is verschillend voor een aantal vertegenwoordiging van unsigned of ondertekend.Ofwel '0 'of repliceren van de MSB.

Hoi,
Heeft u eigenlijk wilt gewoon een vast bedrade resultaat dat altijd verdeelt een input byte met 16, dat is wat FVM u heeft gegeven, of wil je de werkelijke mathmatical manipulatie doen in de hardware?Als bijvoorbeeld je wilde om te schakelen tussen het nummer of het aantal gedeeld door 16 u zou moeten een multiplexer circuit dat gekozen voor de top 4 bits van je nummer en ruilden ze in de vier lagere bits en zet de bovenste vier bits te gebruiken waren om nullen .

Ik ben niet helemaal zeker helemaal wat je echt wilt doen?Geef ons meer details.

Bob

Hartelijk dank voor FVM en DrBob13, moet ik mijn binaire signaal te delen door 16, dus weet ik meer informatie voor de werking van FVM's?Hoe te repliceren de MSB en wat precies de bedrading eruit ziet voor "verschuiving"?Ik ben echt nieuw voor elec ontwerp.

/ / unsigned
o [7] = 0; o [6] = 0; o [5] = 0; o [4] = 0; o [3] = i [7]; o [2] = i [6]; o [ 1] = i [5]; o [0] = i [4];

/ / ondertekend
o [7] = i [7]; o [6] = i [7]; o [5] = i [7]; o [4] = i [7]; o [3] = i [7]; o [2] = i [6]; o [1] = i [5]; o [0] = i [4];

Bedankt voor je geweldige hulp, FVM.
Nu ben ik in staat om de bits nu verschuiven.Hier heb ik willen vragen een aantal vragen over floating point algoritme voor binaire getallen.Ik hoop dat je kan weer mij leiden door uw diepe leren.
Momenteel werk ik aan een voorspelling circuit ontwerp voor ADC.Sommige van binaire algoritmen zijn betrokken.
Beschouw dit voorbeeld.Take A negatief: A = 1100 1010.Nu te delen door 16 doen we rechts verschuiven opnieuw (maar we hebben ook te repliceren de teken-bit in het linker zoals je zei).Dus nu A/16 = 1111 1100.Dus op basis van mijn model, is de volgende operatie is om af te trekken: AA/16 = 1100 1010-1111 1100.Nu als u geconstateerd voordat we gooien de 4 minst significante bits, dat is het resultaat divisie afronding naar dichtstbijzijnde geheel getal.Als u niet wilt dat deze dan kun je overwegen 4 bits gekoppeld aan 2 ^ (-1), 2 ^ (-2), 2 ^ (-3) en 2 ^ (-4) als goed, en we moeten 12 -- beetje aftrekken.In de voorbeelden hierboven gegeven zult u het volgende doen:
Voorbeeld 1: 0110 1101,0000-0000 0110 .1101
Voorbeeld 2: 1100 1010,0000-1111 1100 .1010

Bedankt voor je geduld om te lezen mijn lange crap beschrijving, hoe floating point hardware implementeren in de praktijk?Ik heb echt geen idee hoe om te gaan met de decimalen binair getal

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back