Hoe 5v krijgen van AC 230V AC lijn door gebruik te maken resister ....

S

sajeev

Guest
Hoi
Ik ben bezig met een project op microcontroller.How aan de microcontroller bord macht zonder gebruik transformer.I bedoel hoe 5v AC 230V av.Whats krijgen van het ontwerp van het circuit?

"Transformatorloze Power Supplies: Ohmse en capacitieve"
http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00954A.pdf

Groeten,
IanP

wat is de vereiste maximale stroom.en ook is het gevaar.Ik stel u tot een aantal kleine soort SMPS met kleine Swith gebruik. die niet zal verbruiken veel ruimtesajeev wrote:

Hoi

Ik ben bezig met een project op microcontroller.How aan de microcontroller bord macht zonder gebruik transformer.I bedoel hoe 5v AC 230V av.Whats krijgen van het ontwerp van het circuit?

grittinjames wrote:

Ik stel u tot een aantal kleine soort SMPS gebruik met kleine Swith

GEBRUIK GEEN de circuits voorgesteld in de link gegeven door IanP.ZIJ KILL YOU.Naar mijn mening is het onverantwoord van Microchip Inc naar de circuits publiceren (ze noemen het gevaar, tenzij u een scheidingstransformator te gebruiken, maar waarom dan noemen het een "tranformerless" ontwerp? Belachelijk).

Waarom?De lichtnet N lijn is in en rond aardpotentiaal (zoals je zou zijn, was je te staan op blote voeten), maar de L-lijn oscilleert tussen -325 en 325 volt met betrekking tot de grond.[325 = 230xSquareRoot (2), want de 230 is wortel van het gemiddelde plein).De voorgestelde voedingen zou diervoeders die spanning, en een ander dat is slechts 5 volt verschillende - maar het is natuurlijk ook oscilleert op en neer op een dodelijk niveau.Leg je vinger op die voeding, terwijl op blote voeten, en het is het laatste wat je ooit zult doen.Zelfs als je draagt rubber schoenen, maar je andere hand raakt een metalen bankje of zoiets, hetzelfde resultaat.De circuits zou iets minder dodelijk voor u als L en N werden verwisseld, maar het is nog steeds vrij die aan uw microcontroller te doden.(By the way, je waarschijnlijk bedoel 5V DC, niet 5V AC).

Blijf in leven: kopen of bouwen van een goede voeding met een transformator in.Als je niet begrijpt waarom, of als u niet weet wat SMPS zou kunnen staan, heb je geen zaken monkeying rond met netvoedingen.Ik ben bloedserieus over.

Het spijt me, maar ik kreeg het gevoel dat je niet veel over macht leveren weet het niet.Het bouwen van een circuit zoals die voorgesteld op een Testboard en vervolgens te gebruiken voor microcontroller projecten net zoals dat is gevaarlijk.Spelen met het lichtnet kan echt je vermoorden!Koop een 5 V voeding uit de winkel plaats.Ik weet dat dit niet is wat je wilt horen, maar het is voor je eigen veiligheid.

Ik begreep u dont veel idee over voeding.om Athis stadium is het beter om een aanbod te kopen van dichtbij winkel
im niet krijgen van een man dosent weten over SMPS is het werken met UC.
verrassend

showntimoon wrote:grittinjames wrote:

Ik stel u tot een aantal kleine soort SMPS gebruik met kleine Swith

grittinjames wrote:

wat is de vereiste maximale stroom.
en ook is het gevaar.
Ik stel u tot een aantal kleine soort SMPS met kleine Swith gebruik. die niet zal verbruiken veel ruimte
sajeev wrote:

Hoi

Ga naar buiten en koop een adapter met spanning aanpassing.

Of

Zoek een 7.5V, 9V of zelfs 12Vdc adapter gebruik dan LM7805 het reguleren van de spanning naar 5V.

Gemakkelijk en veilig!

Don't mess with belangrijkste spanning, tenzij u precies weet wat je doet! [/ GVideo]

IanP wrote:

"Transformatorloze Power Supplies: Ohmse en capacitieve"

http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00954A.pdfGroeten,

IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back