Hoe 3.3V maken van 5V en vice versa???

S

salma ali bakr

Guest
hoe kan ik 3.3V van 5V en vice versa??? hoe kan ik dit circuit raakvlak hebben met een FPGA .... dankzij veel, Salma: D

waarschijnlijk de meest eenvoudige manier met de CD4049 of 4050

U moet eerst zeggen dat als of je nodig hebt om een ​​3,3 V voeding uit een 5V een te maken of heb je nodig om ik verbinding / I signalen van een 5V systeem naar een 3,3 V-systeem. Ik neem aan dat u in de behoefte van de tweede, kan u uw 3.3V uitgangen om de 5V systeem, maar als voor uw input voor de 3,3 V-systeem van een 5 V voeding IC moet je een level conversie. Er zijn meerdere manieren van conversie Level: 1 - Met behulp van de Level Convertors, zoals: 74VHC244, http://www.fairchildsemi.com/ds/74/74VHC244.pdf 2 - Met behulp van een weerstand divisie netwerk op een manier die je je 5 volt systeem vermogen te vermenigvuldigen met 2/3. Dit zou zich vertalen uw 5V tot een ~ 3.3V signaal. 3 - U kunt gebruik maken van 5V-Tolerant chips. Deze chips kunnen verdragen wanneer gevoed door een 5V signaal waar ze worden geleverd door een 3,3 V voeding. 4 - Gebruik van een open-collector uitgang in het 5V gedeelte kon je pull-up van uw uitgangen naar 3.3V om het probleem op te lossen. Farshid

als de i / o pinnen zijn 3.3V en tolerrent en 5V, u kunt een eenvoudig te gebruiken pull up weerstand om over te schakelen 3V naar 5v. andere wijze u kunt gebruik maken van CMOS buffer IC's voor niveau verschuiven.

hi ga naar TI WEBSITE er zijn veel van de macht toezichthouders die speciaal voor FPGA van Xilinx en Altera en in enkele chip kunt u 3 diffrent spanningen (1.8V, 2.5V, 3.3V ..........) U kunt kiezen die je suite. groeten.

Ik ga akkoord met bmwcoupe, TI heeft een lage drop-out voltage regulatoren (LDO) met verschillende opties zoals low-noise, verschillende pakketten, etc. die ik heb gebruikt REG104.

Waarom zijn niet eenvoudig spanningsdelers gebruikt om dat te doen?

ya dat is veel beter als u hoeft alleen maar de spanning om te zetten, gebruik dan simpelweg spanningsdeler.

de eenvoudigste manier om het te doen: spanningsdeler (met behulp van tegenstanders net als de mentioed hierboven) neem dan de uitgang van de divder als input voor de buffer en de uitgang van de buffer naar de FPGA ... een eenvoudige buffer: u kunt gebruik maken van LM741 (opamp) .. ingang van de niet-inverterende ingang .. en sluit de negatieve ingang tot de uitgang

goede vraag van cmosbabe, waarom of wanneer het gebruik toezichthouders of spanning delers?

ok hier is het ding .. [Color = red] de chip heeft een ingang weerstand die parrallel handelt om een ​​van de verdelers weerstand en rekening hield met de divider verhouding [/color] Scenario 1:! als de bijgeleverde chip trekt een constante stroom van de toevoer dus heeft een constante ingangsweerstand. In dit geval kunt u gebruik maken van ALLEEN een spanningsdeler MAAR!. Als u dont weet dat de ingangsweerstand u kunt niet bepalen de waarden van de 2 weerstanden dat maakt de verdeler. wat u kunt doen is in dit geval om een ​​weerstand vast zeggen (een 10k) en dan hebben de Othe weerstand als variabele weerstand die je zou kunnen veranderen inorder om de uitgang u nodig hebt van it .. Deze ijking gebeurt met de chip verbonden met de deler. Scenario 2: als de bijgeleverde chip een variabel stroom te trekken. en vervolgens u moeten ofwel een regulator of een buffer tussen de verdeler en de chip toe te voegen. Dat is weer nodig becuse de chip een ingangsweerstand dat werkt parrallel een van de verdelers weerstand en hield met de deler verhouding!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back