Hoe 2 dipoolantenne testen???

A

awaki

Guest
Hallo Ik heb ontwierp een 4 elementen dipoolantenne array op 10GHz .. Maar het probleem is dat ik niet in staat om ze te testen als in onze universiteit de faciliteit is beschikbaar voor het stralingspatroon en de SWR van een antenne te controleren. Hoe kan ik de gecombineerde straling patroon en de VSWR van de hele array???? Zou 4-1 manier de macht combiner zal werken?????? Er zijn gewoonlijk twee soorten van commercieel beschikbare vermogen divider / combiner DC blokkering en DC pass. Wat is het belangrijkste verschil tussen hen? waarvan er een zal worden gebruikt in mijn geval? Bedankt

Uit uw vraag begrijp ik dat, je 4-feed antenne-array hebben. U kunt gebruik maken van bedrijfs-feed type 2-weg powerdivider. Als u van plan om 4-1 powerdivider / combiner te gebruiken, controleer dan de amplitude en fase balans nummers van de stroom verdeler. Bedankt

Thanks alot voor hulp. "Check de amplitude en fase balans nummers van de stroom verdeler" Wat is de criteria voor. Ik zocht een vermogen combiner waarvan de amplitude balans is 0.3dB max en fase-evenwicht is 4 ° max. .. Zal deze combiner werk voor mijn array?? Thanx

Mogelijk moet u voor de lichte fase variaties te compenseren door gebruik te maken coaxiale fase trimmers: Faseverschuivers :: Fairview Magnetron (SM Electronics LLC) [/url] Als u niet over deze beschikbaar is en de universiteit niet kunnen veroorloven, eventueel bekleding met korte SMA connector spaarders. [Color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Bericht toegevoegd om 23:14 ---------- Vorige bericht was om 23:13 ---------- [/SIZE] [ / color] naar SMA-Female Coax Adapter Connector Saver (02.369) - TestParts [/url]

om het stralingspatroon je nodig hebt om een ​​macht delerschakeling die uw dipool array en gebruik van spectrum analyzer controleert u de SWR en straling patroon in de 3 principe vliegtuigen kunnen voeden ontwikkelen controleren.

Thanx voor de hulp. Gelieve mij vertellen hoe we de radition patroon op spectrum analyzer te zien, want voor zover ik weet (kan ik het mis heb) kunnen we niet zien straling patroon op specturm analyser???

Het is mogelijk om het stralingspatroon zien en de SWR een Agilent spectrumanalysator of netwerk Analyzer (Agilent 8753ES) de serie niet uit te controleren. Maar ja spectrum analyzer in sommige modellen hebben een beperkte operaties.

Ik ben beetje in de war over de macht combiner / verdeler, want er zijn meestal twee soorten van commercieel beschikbare vermogen divider / combiner DC blokkering en DC pass. Wat is het belangrijkste verschil tussen hen? waarvan er een zal worden gebruikt in mijn geval? Bedankt

Bedankt voor de hulp. Gelieve mij vertellen hoe we de radition patroon op spectrum analyzer te zien, want voor zover ik weet (kan ik het mis heb) kunnen we niet zien straling patroon op specturm analyser???
Nou, natuurlijk zou je uw antenne monteren op een mechanisch roterende stand, en draai de azimuth als een vast hoornantenne in de verte meet wat het haar zijn verstrekt. U haak de spectrum analyzer om de afstand te ontvangen hoornantenne, en rijden het apparaat te testen met een vaste frequentie signaalbron.

Biff44 Sir, Als we het stralingspatroon van een antenne we het geplaatst als de ontvanger te krijgen. Dus als we hoorn geschoven als ontvanger en sluit deze aan op spectrum analyzer, hoe zou ik verwachten dat het stralingspatroon van de array infact zal het stralingspatroon van de hoorn zijn? Te krijgen?? en nog een verzoek, vriendelijk geeft antwoord op bovenstaande vraag met betrekking tot de macht combiner / divider...Thanks op voorhand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back