high-order mode in hfss?

S

si_green

Guest
Ik weet niet undstand de hoge-orde mode in hfss?
Wat is hoge-orde-modus?
Ik wil vragen wanneer moeten we conside het effect van de hoge-orde-modus.
door de manier, moet de impedantie van waveport worden ingesteld?

Groeten!

si_green,

Als voorbeeld nemen een rechthoekige golfgeleider.Het is bekend van elementaire EM theorie dat er verschillende vormen van voortplanting (oneindige om precies te zijn).Modes zin de manier waarop de velden zijn verdeeld in de ruimte.Bij het starten van zeer lage frequenties geen modus zal verspreiden.Als je slechts een modus wil worden teeltmateriaal (TE10), terwijl alle anderen zullen worden cut-off.Als je de frequentie verder na de andere cut-off twee modi kunnen voortplanten, de eerste plus de nieuwe die kan verspreiden alleen wanneer de rij-frequentie boven zijn cut-off en zo verder.HFSS vraagt u of u wilt rekening te houden met alleen de dominante modus (laagste cut - off) of meer dan een modus die kan verspreiden op de opgegeven frequentie.Normaal voor de antenne en microstrip gebaseerde toepassingen waarvoor ik gebruik HFSS, ik beschouw slechts een modus.Misschien wilt u meer takken gebruiken indien de aanvraag type vereist dat.Mag onze andere vrienden licht kunnen werpen op dit punt.

U hoeft niet om de impedantie van een golf haven.U kunt eventueel een integratie regel define met betrekking waartoe HFSS berekent de spanning en stroom naar de haven met behulp van de relatie impedantie Z = V / I. vastDit is optional.If u wilt echter het netwerk parameters normaliseren enkele referentie impedantie kunt u gebruik maken die waarde.Hoop dat dit helpt.

-svarun

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back