Hi there Ik wil leren hoe laag vermogen ontwerp te maken

N

nikhilele

Guest
1>
Het eerste dat we moeten gebruiken in plaats van CMOS-TTL
2>
Voer de macht omlaag of idle-modus met behulp van microprocessor
3>
gebruik Switching regulator speciaal wanneer u wilt de spanning dwz bok regulator daling DC-DC converter.
4>
gebruik LP reeks opams

wat anders wil ik mijn producten te ontwerpen zodanig dat zij kunnen werken met behulp van batterijen voor jaren.

Hallo, Als je het ontwerp iets dat moet werken voor jaren op de batterij moet je kijken deap te stemmen op de idle stroomverbruik en NIET de operatie stroomverbruik.Dus alles wat mogelijk is om lager de eerste!.

1: Gebruik FET's & MOSFET's in plaats van transistors (NPN / PNP) (veel lagere idle stroom)
2: Gebruik Microchip MPU, indien nodig of 74HC (NIET 74HCT) SERIES.goede MCU is 12F629 serie: 1nA Idle stroom.
3: Als microchip MPU gebruik van de WDT om wakker uit de slaapstand wanneer nodig!.
4: Selecteer de juiste batterij technologie: Alkaline heeft lek stromingen van 10 tot 15 uA.30% is verdwenen na 3 jaar Ilde.Litium is veel beter / - 100nA lekstroom, 10 jaar voor 20% verlies!.

5: Gebruik je logica te schakelen aan / uit onderdelen energieverbruik.
6: Maak uw ontwerp, zodat het kan werken zonder spanning te regelen, niet ingeschakeld of lineair.
7: Gebruik geen Elco's, maar van polyester ceremic condensatoren.
8: Gebruik geen Zener diodes.
9: Probeer opamps minimaliseren of macht uit te schakelen wanneer deze niet nodig.

Ik heb de batterij ontworpen apparaten die kunnen 8 jaar het laatst op 1 3 Volt Lithium cel en exploiteren van 15 keer per dag gedurende 20 seconden overbrengen IR-gegevens !!!!!!.

Paul.

en ja toe te voegen aan de bestaande ponts ..
i.. u kunt gebruik maken gated klokken ..
ii .. gebruik maken van hoge vt Mos te minimaliseren lekkage
iii .. en verspreiding van de ciruits horintally in plaats van verticaal bijvoorbeeld voorkomen usin cascodes in plaats daarvan gebruik OPAM voor hoge impedantie dat cascodes bieden

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back