HFSS fout # 2

T

trichop

Guest
Ik een grote mazen simulatie in HFSS, dus ik upgrade mijn pc, uit 1Gbyte RAM, tot 3GByte!
Maar toen ik de simulatie bij een frequentie van 2GHz en hoger, na de 6e of 7e passeren deze fout weergegeven:[fout] Adaptieve oplossing proces oplosser: Onvoldoende geheugen voor subprocess "% 3".Hoewel eerder het programma waarschuwt mij dat de maas is te groot of de frequentie te hoog is (iets dat gebeurt of als u 512 MB RAM of 3GB)
het geheugen dat is toegewezen aan de specifieke Pass is zeer laag (~ 400MB) en lijkt niet te lopen uit het geheugen.
Whatsmore in het vorige succesvolle passeert, de toewijzing van geheugen niet bestaat 1.5GB.

Heeft iemand een idee over tis fout?

We hadden problemen met het geheugen zo goed.
Allereerst moet u controleren hoeveel geheugen uw moederbord ist kunnen omgaan.Als het kan alleen 2GB dit betekent, kan het adres 2GB.Sommige adressen worden gebruikt voor BIOS Grafiksadapter, enzovoort.Dit kan de reden waarom je niet kunt gebruiken meer dan 1,5 GB.
Check this out op de Windows System Properties.

In HFSS-> Extra-> Opties een maximale RAM-limiet kan worden ingesteld.We verlaten deze velden leeg.

Zie de setup-profiel.Hoeveel RAM werd gebruikt door de Oplosser in het laatst afgesloten adaptieve pass?

Als deze waarschuwing verschijnt moet je de grootte van uw model.Als u wilt simuleren een breed gamma van frequenties, denk aan het opzetten van meer dan een model.U moet ook altijd het model voor symmetrie.HFSS biedt een goede symmetrie grenzen.

cd79,
Er is geen probleem met het extra geheugen.Zoals u heeft geschreven, in de Windows systeem eigenschappen en tijdens het opstarten, is het duidelijk dat het systeem kan "zien" alle 3GB RAM.
Ook is er geen limiet ingesteld door mij in de HFSS geheugen toewijzing.
Echter, ik merkte in de Ansoft website (in de vorige kondigt) dat HFSS 9.2 ondersteunt maximaal 3GB geheugen toewijzing!
Betekent dit dat HFSS 9 heeft een lagere geheugen toewijzing?
(Ik gebruik HFSS 9)
Heeft iemand een idee over?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back