HFSS coaxiale excitatie buitenste geleider

A

armant

Guest
Hallo aan iedereen, heeft iemand die weet hoe buitenste geleider van een coaxcable definiëren in HFSS 10? Ik simuleren patch antenne met een coaxiaal excitatie, sonde = PEC en diëlektricum = teflon en het werkt nog steeds, maar hoe zit het met de buitenste geleider coax in mijn simulatie. Het is niet necessery te definiëren? groeten Armant

Hoe ver weg van het grondvlak bent u het injecteren van het signaal? Ik meestal definiëren mijn golf-poort op het punt waar de coax-kabel aan de antenne. Op die manier kan ik mijn waveport vector definiëren als beginnend bij de sonde, door de teflon, en vervolgens naar de grondplaat direct. Als u om zich te verspreiden door middel van een coax, waarom dan niet zomaar te definiëren een holle cilinder van PEC, dat zal fungeren als de buitenste geleider? Maar zorg ervoor dat het is uw grondvlak raakt.

Sorry, ik was er mis met mijn beschrijving, ik bedoelde coax pin = pec en diëlektrische van coaxcable = teflon. Ik heb dus coax-kabel met coax pin en diëlektrische (voor het voeden van mijn patchantenna) maar zonder buitenverpakking dirigent. Maar misschien het laatste deel van uw antwoord zou de oplossing zijn?! ("Als je om zich te verspreiden door middel van een coax, waarom dan niet zomaar te definiëren een holle cilinder van PEC die zal fungeren als de buitenste geleider? Zorg ervoor dat het is je grondvlak te raken.") Ik zal proberen dit, maar toch heb ik de vraag, mijn simulatie waarom werken met coax excitatie zelfs zonder buitenste geleider? En zal het gebruik van een PEC-outer-conductor invloed van mijn resultaten in vergelijking met deze zonder enige buitenste geleider? Wij danken u hartelijk voor uw antwoord.

[Quote = Armant] waarom doet mijn simulatie werkt met coax excitatie zelfs zonder buitenste geleider? En zal het gebruik van een PEC-outer-conductor mijn resultaten beïnvloeden in vergelijking met deze zonder enige buitenste geleider? [/Quote] Als je het definiëren van uw straling grens waar uw coaxiale is buiten de grens, hoeft u niet aan de buitenkant te definiëren geleider. Dit is omdat, HFSS het hele gebied met een perfecte geleider covers. In dat geval heeft het gebruik van PEC-outer-conductor geen invloed op uw resultaat. Echter, als uw coaxiale zich in de straling grens, de golf voortplant in je uiterlijke-conductor-less coaxiale is niet de fundamentele wijze van coax. Het is min of meer een geleide golf op een diëlektricum. als je een kijkje nemen op de haven-modus, kun je begrijpen dat (geen TEM komt voor een dergelijke golfgeleider). groeten, shameemkabir

Ik heb geprobeerd om de verschillende simulaties te doen voor coaxiale feed. Ik toegewezen Pef e op de buitenzijde van de sonde, met pin, zonder pin, alleen het gezicht van de pin, de resultaten Arent heel anders. Nu heb ik het te krijgen uit de antwoorden, ik moet Pef e assigne op de buitenzijde van de coaxiale deel als gevolg van de buitenste metalen rooster. En wat te denken van de golf-poort? alleen trok de poort aan het einde van de coax materiaal. Ik difine de haven lijn start het midden en aan het einde kant van de coax. Is er een probleem met mijn ontwerp? Als je wilt, kan ik mijn simulatie-bestanden.

Omdat shameemkabir al zei, als je elke verspreiding via de pin-met-teflon, dat ligt binnen de PEF, dan moet je het te bedekken met PEC. Als de pin-WTH-teflon is buiten de straling grens, dan wordt de PEC te dekken wordt geïmpliceerd. Dus als je de grens te plaatsen op de buitenzijde van de coax, dan is de lengte van de coax, dat ligt tussen de grens en de antenne wordt niet beschouwd als afgeschermd. Dit is de reden waarom ik meestal probeer mijn poorten plek zo dicht mogelijk bij het punt waar het signaal krijgt om de werkelijke antenne geïnjecteerd mogelijk te maken. Als je een bericht plaatst uw dossier, zal ik graag een kijkje nemen op het.

Dank u guys, eerst plaats ik een afbeelding. Dus als mijn straling grens is inclusief de ondergrond, maar niet te gaan onder het substraat, dan heb ik geen enkel buitenste geleider niet nodig voor mijn coaxcable, toch? Nog een korte vraag is, wat betekent PEF? Maar de belangrijkste vragen zijn: Als ik wil uitbreiden up coax-pins naar de patch (zoals het is opgesteld in de afbeelding), een foutmelding "coax-pin en lucht doorsneden" verschijnt, Air betekent dat mijn Radiation Boundary. Tot nu toe mijn mijn coax-pin belandt op de hoogte waar het substraat begint en ik heb een sonde in de ondergrond waar de coax-pin volgt en eindigt op het hoogtepunt van de patch. Is het mogelijk, in plaats van de laatste zin, uit te breiden tot de up Coax-pin om de patch een vervolgens naar de sonde te definiëren niet als een cilinder, maar als een cirkel op het hoogtepunt van de patch? Wat betekent sonde? Heb ik echt nodig? Zou het niet genoeg om de patch contact met de coax-pins door geen gebruik van een sonde? Zoals u ziet, ik moet toegeven dat I'am een echte beginner in HFSS ;-).

Om meer precies uit te leggen: In mijn simulatie tot nu toe de coax-pin is net zo lang als T + hoogte van het grondvlak en de sonde zo lang is als h = hoogte van het substraat, maar ik wil de coax-pin up uit te breiden tot de patch ...

hoewel je bent beginner van HFSS, heb je een zeer goed gevoel voor wat je doet. Dat is echt geweldig. [Quote = Armant] Zou het niet genoeg om de patch contact met de coax-pins door geen gebruik van een sonde? [/Quote] ja, je hebt gelijk. Naar mijn mening is de makkelijkste manier om een dergelijke soort van patch-antenne simuleren is om de centrale geleider van de coax te verlengen tot de patch (hoeft geen sonde). Teken de airbox (straling grens), met inbegrip van de coaxiale geleider (dus start vanaf de andere kant van de coax). Gebruik maken van de golfgeleider poort door het opstellen cirkel aan de coax.

[Quote = Armant] Om meer precies uit te leggen: In mijn simulatie tot nu toe de coax-pin is net zo lang als T + hoogte van het grondvlak en de sonde zo lang is als h = hoogte van het substraat, maar ik wil de coax uit te breiden up-pin om de patch te ...[/quote] Net leegte te gebruiken in substraat bij de omvang en locatie van uw sonde. het ll het werk

Ik heb een vraag voor Armant en jullie allemaal. Hoe kunnen we de T-parameter (hoogte van de coax) te vinden? Het verandert de resonantiefrequentie, probeerde ik heel vaak. Is er geen formules of berekeningen voor T?

heb een vraag voor Armant en jullie allemaal. Hoe kunnen we de T-parameter (hoogte van de coax) te vinden? Het verandert de resonantiefrequentie, probeerde ik heel vaak. Is er geen formules of berekeningen voor T kun je tekenen T = 2 uur of T = 3 uur is dit de beste voor te stellen voor het verkrijgen van goede antwoord

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back