HFSS antenne airbox en simulatie nauwkeurigheid

S

seqc1712

Guest
Hallo jongens, ik heb groot probleem met simulatie nauwkeurigheid van HFSS. Ik simuleren een elektrische kleine antenne (meander lijn antenne) met straling grens van een airbox. De resultaten zijn afhankelijk te veel op dimensie van de de airbox, hoewel het gaas is prima en de convergentie is ook goed. De HFSS-modell is bevestigd, voert u de parameter sweep ziet u de verschillende resultaten. Heeft iemand de zelfde wijze probleem met HFSS? of HFSS professional weet de reden. Tips en adviezen worden op prijs gesteld!

Hallo, mijn vrienden die ik heb gebruikt veel EM software voor antenne-ontwerp en in de meeste van hen de simulatie nauwkeurigheid hangt de antenne airbox tot een bepaalde dimensie dat is een beetje anders in de software. Maar als je simulatieresultaten alwyse verandering met dimensie antenne airbox's, ik denk dat je moet fouten in het modelleren hebben. omdat de vorm van antenne airbox moet gebaseerd zijn op de antenne patroon. Anywhere, voor HFSS de airbox uit de buurt van antenne oppervlak ongeveer 0,5-2 maal golflengte (verre veld). en voor microstrip antenne het moet ook weg zijn ongeveer 5-10 keer substraat's hoogte. Ik hoop dat het zal nuttig zijn. met vriendelijke groet: ali110

[Quote = seqc1712] Hallo jongens, ik heb groot probleem met simulatie nauwkeurigheid van HFSS. Ik simuleren een elektrische kleine antenne (meander lijn antenne) met straling grens van een airbox. De resultaten zijn afhankelijk te veel op dimensie van de de airbox, hoewel het gaas is prima en de convergentie is ook goed. De HFSS-modell is bevestigd, voert u de parameter sweep ziet u de verschillende resultaten. Heeft iemand de zelfde wijze probleem met HFSS? of HFSS professional weet de reden. Tips en adviezen worden op prijs gesteld! [/Quote] Ik heb niet gekeken naar het project. Probeert u echter wel de oneindige grondvlak te gebruiken en ten minste 1/4 lambda (van laagste freq) afstand van de structuur van een de airbox. WLCSP

hi ik probeer om de RCS van een eenvoudig voorwerp (plat vlak 4x4 cm) te meten, maar het hangt sterk af (5-6 dBsm) van de dimensie en de positie van de airbox, is het mogelijk?

hallo, voor zover ik weet dat de airbox alleen elektromagnetische energie van velden aankomen loodrecht ten opzichte van de wand van de airbox absorbeert. PML absorbeert elektromagnetische energie die uit elke richting. Gebruik daarom airbox voor voorlopige resultaten waar nauwkeurigheid is nog niet van vitaal belang en over te schakelen naar PML bij acuracy, vooral in stralingspatroon, steeds belangrijker. met vriendelijke groet

Ik heb niet genoeg punten om het te downloaden kunt u deze sturen naar mij via e-mail? puccini.gemma op inwind.it dankzij Meini

ik denk dat de voeding is niet juist ingesteld. moet je een cap. kijken naar een aantal voorbeelden uit Ansoft of in dit forum.

Hallo, ik had het zelfde probleem voor de simulatie van sleuf antennes. Heb ik opgelost door het toekennen van mesh verfijning (binnen en oppervlak) in de gevoelige plaatsen, en met behulp van PML. PML veroorzaken hoeft niet zoveel λ / 4, en daarom kunnen we veel netverfijning gebruiken, met minder geheugen problemen. hoop dat dit helpt sara

wanden van het luchtfilterhuis is om het de elektromagnetische veld uitgestraald absorberen uit de antenne dus als ur bezorgd over het stralingspatroon dan houden de wanden van de doos minstens 10 keer van de golflengte uit de buurt van de antenne ontwerp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back