Het verzenden van gegevens via GPRS

M

mousefish

Guest
Hoi,
Ik gebruik dspic30 PIC controller en wil interface met een GPRS-module voor het verzenden en ontvangen van gegevens naar een server via het http-protocol.Ik ben in staat om verbinding te maken met de server via AT-commando's.Ik wil vragen hoe zal ik kunnen verzenden en ontvangen van gegevens nadat de verbinding met de server.Ik ben een codering C. Elke hulp is welkom.Bedankt.

Welke GPRS-module die u gebruikt>?
Heeft uw GPRS-module hebben met TCP / IP stack ingebouwde?Zo ja, dan gebruik TCP Client Server voor gegevensoverdracht

mousefish schreef:

Hoi,

Ik gebruik dspic30 PIC controller en wil interface met een GPRS-module voor het verzenden en ontvangen van gegevens naar een server via het http-protocol.
Ik ben in staat om verbinding te maken met de server via AT-commando's.
Ik wil vragen hoe zal ik kunnen verzenden en ontvangen van gegevens nadat de verbinding met de server.
Ik ben een codering C. Elke hulp is welkom.
Bedankt.

Ik
ben ook probeert te verzenden gegevens naar de host van GPRS met PIC16F877A.Maar ik kan geen verbinding mijn GSM-module aan het gastland.Allereerst,
ik ben met behulp van Hyper-terminal op mijn computer te verbinden met de server.Kun je me laten zien hoe heeft u uw module (of telefonisch) met de server?

Bedankt!

Hi all,

Ik ben ook op zoek naar werk op het zelfde ding met behulp pIC16f877a en SIM300C GSM Modem.Wat ik wil doen is het externe rapportage van gegevens van sensoren via GPRS naar een website (PHP of wat dan ook).

Hiermee kunt u een sticky onderwerp te finsh alle problemen met betrekking tot gegevensoverdracht tussen microcontroller en PC via GPRS.zal iemand die ervaring heeft ons helpen ..?

Hi cuongbkedu,

voor mi, ik gebruik het IWOW TR800 module heeft een bulit in TCP / IP stack.Het heeft ook gebouwd in AT-commando's om verbinding te maken met de server via TCP-protocollen.

Voor mi, gebruikte ik deze commando's voor het opzetten van een TCP-verbinding,
waarna ik de module uit te voeren in data-modus, zodat alle gegevens die aan de module is verzonden naar de server ook.

Als u een HTTP-server, moet u zich houden aan HTTP-protocollen, zoals het gebruik van GET, POST methode.Voer een zoekopdracht voor HTTP-protocollen voor voorbeelden.

Aan de server kant, servlets of CGI scripts kunnen worden gebruikt om gegevens te ontvangen, afhankelijk van de mate van toegang tot de server die u gebruikt.

Hoop dat dit helpt een beetje.

Ok schat,

Ik heb gebruikt SIM300C module met HyperTerminal op een pc en gebruikt tcp-terminal op de andere die is aangesloten op internet.Ik heb die op commando van GPRS te zenden de gegevens van de modem naar andere pc op het ip-adres en de resultaten waren ok, gegevens werden ontvangen ok.
Als iemand behoefte details tot dit punt plz vragen.,

Nu heb ik de volgende stap is om een generator telemetrie systeem dat is gebaseerd op PIC micro-en SIM300C.Ik ben benieuwd naar zijn advies van je mensen op architechutre van dit systeem.

Wat heb ik in mijn achterhoofd.

Ik zal develpe een pc kant server software in vb die zal luisteren alle generatoren van gegevens via Tcpip haven en het opslaan van de gegevens in de respectieve databasiss.terwijl de client applicatie zal kunnen zien dat de opgegeven gegevens generator via deze databank.

Gelieve uw mening naar voren dat wat moet de manier om maximale prestaties van het systeem.

Op pct kant i am awear van VB6 alleen.Als iemand geïnteresseerd om te werken aan dit project met mij, kan pm me.

Groeten

Beste Dani,
deze draad goed interessant voor mij kon je Gimme een beetje meer info over de toepassingen?Wat is de prijs voor de module?

Ik
ben het ontwikkelen van een geomonitoring automatische apparatuur die moet beschikken over een IP-verbinding dan kan deze module moet worden gebruikt om dit te doen taak.
Wat ik denk is de GPRS / GSM-verbinding en vervolgens het gebruik van het HTTP-protocol voor het uitwisselen van gegevens met de module.Nu
ben ik met behulp van een eenvoudige GPRS / GSM-modem om alles te doen wat de taak en ik
ben met behulp van een aangepast protocol voor de uitwisseling van gegevens tussen het basisstation (met een programma gecodeerd VB) en de externe fabriek (die is uitgerust met een embedded pc draait WinXP, de software op de externe module is ook geschreven met VB).

Tnx
FF alias Powermos

"Ik heb gebruikt SIM300C module met HyperTerminal op een pc en gebruikt tcp-terminal op de andere die is aangesloten op internet. Ik heb gebruikt op commando van GPRS te zenden de gegevens van de modem naar andere pc op het ip-adres en de resultaten waren ok, gegevens ontvangende ok. "

Dani,

Kunt u bericht van AT-opdrachten voor jouw setup.

Bedankt,
KSP

Hoi Dani,

Ik doe hetzelfde soort project.Ik wilde communiceren b / w remote server en microcontroller via GPRS modem via AT-opdrachten.Ik gebruik de motorola's C168 mobiele als GPRS modem.Kunt u mij het SEN-programma / commando's die u hebt gebruikt voor het verzenden van de gegevens aan tcp-server met behulp van AT-opdrachten?mijn e-mail-ID wordt bikramjeet.waraich (at) gmail.com

Dank bij voorbaat.

Warme groet
Bikramjeet

Voor imformation over het verzenden van gegevens tussen GSM-module
en de server via GPRS, zie mijn post op een soortgelijke vraag op: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=347415&highlight =

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back