Het uitschakelen van het alarm w / o het uitschakelen per uur alarm: DS12887

S

seemanta

Guest
Hallo, Ik ben het maken van een digitale klok met behulp van de 8051 micro en de DS12887 RTC chip. Ik wil weten hoe het uitschakelen van het dagelijks alarm. Als het gebeurt, zou er * een * waarde binnen de alarmen registers. Dat zou het alarm af te gaan op dat punt van de tijd, eenmaal per dag. Zelfs 0x00 geldig zou zijn in dit geval. Met het oog op het uit te zetten, mijn idee is het om iets als 0xFF schrijven in de uren registreren of iets dat buiten het bereik van de normalen uur. Is dat een 'fatsoenlijke' manier, of is mijn methode als een 'hack'? De andere optie is om de AIE bit in register B. uit te schakelen, maar dat zou ook uit te schakelen iedereen, inclusief alarmen per uur: (Eigenlijk wil ik alleen de dagelijkse alarmen uit te schakelen Het uurtarief alarmen kan nog steeds gebaseerd op de vraag of de niet schelen. bits worden ingesteld in het uur alarm te registreren. Als er een eenvoudigere manier dan mijn methode, ik zou dankbaar zijn als iemand wijst het uit. Alvast bedankt! groet, Seemanta

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back