het programmeren van de pic 16F877A

C

crocklip

Guest
Hoi,

Ik schreef enkele code voor de 16F877A en gesimuleerde het programma met pic simulator ide die leek te succesvolle resultaten opleveren.Maar wanneer ik de chip geprogrammeerd met een datman 48uxp universele programmer getest en ik kreeg helemaal geen reactie.de chip was helemaal dood!Ik probeerde weer met een extra chip, hetzelfde model, maar kreeg dezelfde resultaten.Ik gebruik een 2.4576MHz kristal en dus stel de programmeur XT OSC.modus.Ik heb dit zelfde probleem voor nu en 2 weken cant lijken het probleem te vinden.Elke hulp van jullie zou geweldig zijn!
Bedankt

Nou ..... met de gegeven aanwijzingen, kan niemand precies antwoord u, kunt u een schematisch.

Succes

een schematische zou helpen, maar hier is wat ik zou doen:
- Controleren dat de chip geprogrammeerd door het lezen van het terug.
- Krijgt een o'scpe en kijk naar de osc pinnen (w / hoge impedantie sonde).is het oscillerende?
- Maak een heel eenvoudig programma dat schakelt een pin elke seconde of zo.kijken dat pin met een DVM (of een LED).
- Zorg ervoor dat u de macht kwam ( 5 V), grond-en mclr trok hoog (10K is goed).
- Ook, zorg ervoor dat u hebt uitgeschakeld de watchdog timer.Ik had een project dat dood leek, maar werd constant resetten vanwege de WDT.

dank Philba, blijkt I didnt trek de MCLR hoog.silly me!Nu heb ik alle zorgen te maken over is fouten in de code!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back