het oplossen van een vergelijking met matlab

S

sasaberali

Guest
hi hoe kan ik het oplossen van de volgende vergelijking met behulp van MATLAB? schrijf de commando's. logα-Γ (α) / Γ (α) = β waarin α is de variabele, β is een bekende (u kunt een nummer in plaats daarvan te gebruiken) parameter en Γ vertegenwoordigt gamma-functie en Γ 'is het derivaat. Bedankt

Weet je hoe je de afgeleide van de gamma-functie te vinden? als u - een functie definiëren als deze y = @ (a) log10 (a) - (gamma-derivaat (a) / gamma (a)???) - beta merken dat beta is aan de andere kant van de vergelijking. dus je bent te lossen voor nul nu. plot van de functie met behulp van: fplot (y, [minrange, maxrange]) dit zal u toelaten om grafisch oplossen. analytisch, gebruik: fzero (y, mogelijk nul) deze stappen neem aan dat u weet hoe u de afgeleide van de gamma-functie te vinden.

dank u voor uw hulp, ik kan de afgeleide van gamma-functie te vinden, maar het beter om mijn vraag te stellen op een andere manier: ik wil gebruiken op te lossen opdracht om het antwoord te vinden, is er een manier om Gebruik diff opdracht direct, bijvoorbeeld sth als volgt: op te lossen ('log (alfa)-diff (' gamma (alpha)) = 0,5 ") (ik weet dat dit commando niet correct is, ik moet sth als deze die aanvaardbaar is voor Matlab!)

kan elke matlab goeroe hep me inzet algoritmes vergelijken voor netwerken?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back