A
ankush_jn2000
Guest
Hallo, Ik ben op zoek naar een routine (bij voorkeur in C) dat de volledige oplossing set (indien deze bestaat) vindt om een overgedetermineerd, binair, lineair systeem van vergelijkingen (dat wil zeggen ik werk 'mod 2' GF (2)). Er zijn veel vergelijkingen (in duizenden) dus ik ben op zoek naar een efficeint code. Ik heb verschillende zoekopdrachten op het web uitgevoerd en gecontroleerd een aantal van de numerieke bibliotheken, zoals LAPACK, maar natuurlijk deze alle werkzaamheden met real-of complexe getallen. Ik heb gecodeerd op een van de algoritmen van Numerical Recipes in C, die ik 'op maat' om mod 2 werken, maar ik betwijfel dat dit echt is, dat efficiënt - ik zou graag iets heel glad. Als iemand me kan wijzen op een bron van efficiënte lineaire algebra routines die werken op andere gebieden dan het reals of de complexe getallen, of kan mij vertellen waar te beginnen zoeken, of heeft een slim idee voor hoe ik zou een numeriek een te gebruiken om me resultaten mod 2, dan zou ik het meest dankbaar zijn. Dank bij voorbaat Ankush