Het opladen van een mobiele telefoon

T

techie

Guest
Ik wil een kleine laadcircuit maken voor een Siemens telefoon.De lader die bij de telefoon wordt beoordeeld 7.5VDC 300mA min naar 500max.De output is niet geregeld en ik zie een hoop rimpel, variatie en peulvruchten op de golfvorm van de DC spanning.

Is het OK als ik gaf de telefoon 7.5VDC van gereguleerde een liear.Zou ik lopen een risico op beschadiging van alles.

Heeft mobiele telefoons hebben interne opladen circuits die regelen huidige en uitgeschakeld opladen wanneer de batterij volledig is opgeladen.

Hi techneut,

elke 2de generatie en up telefoon heeft oplader circuit dat niet alleen regelt opladen, maar ook maatregelen verschillende parameters, zoals in en uit stroom.Batterijen hebben ook hun eigen chips binnen, dat bijvoorbeeld een gelijksoortig batterij temperatuur.

Gereguleerde DC-voeding zal geen schade aan de telefoon.Het is goedkoper om te maken zonder lader gereglementeerde uitgang.

De lader zegt 7.5VDC.Als ik geef het 8.0V DC, zou het de telefoon beschadigen?.Verordening is niet een probleem ik kan gebruiken 7808 die zeer goedkoop is.

Om precies te zijn, moet u raadplegen mobiele telefoon of lader IC specs op absolute max rating.

Hoe dan ook moet er een zekere mate van bescherming naar telefoon te beschermen tegen overspanning.Als u wilt worden op een safeside, kunt u altijd aansluiten van een diode in serie met de telefoon.

7.5Volt?Het is zo hoog.Lader Veel mobiele telefoon geven 5,5 Volt opladen niveau, Nokia, Samsung ...

7.5V zal niet de spanning rechtstreeks worden toegevoegd op de batterij.Dus de lader circuit is op de telefoon, is het veilig om een normaal gereguleerde spanning als je geplande gebruik.

Maar het is een oude stijl telefoon.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back