het ontwerpen van een op amp met complementaire push-pull-driver?

B

bobcat1

Guest
Hallo Ik zou graag een eenvoudige huidige Boster op amp met complementaire push-pull chauffeur die kan werken vanuit een aanbod (verplichte) Er dient te rijden tot 150 mA stroom, zodat 2N3904 & 2N3906 het best dienen als een aanvullende peir in het ontwerp ontwerp Het circuit zou moeten werken van +9 V en hebben een Gain van 5V / V max, moet de op amp te LM358 of compatibele single supply IC. Ik zou het waarderen elke vorm van hulp en leiding bedankt Bobi

De slechte oude LM358 heeft 3% van het crossover-vervorming, want het was de eerste low power opamp en ze geëlimineerd de bias op de uitgang transistors om de huidige te verminderen. Ook zijn respose niet boven de slechts 2 kHz. Elke opamp (zelfs de goeden) zal werken met een aanbod als de input is bevooroordeeld in de buurt van de helft van de voedingsspanning. Ik zou gebruik maken van een laag geluidsniveau, zeer lage vervorming, grote bandbreedte en goedkope audio opamp TL071. De TL072 is een dubbele en de TL074 is een quad.

Er zijn veel van de elektronische toepassingen, die geen lage THD en audio-of zelfs hoger volle kracht bandbreedte. Zo LM358 dient nog steeds doel. Helaas zijn er geen respectievelijke specificaties gegeven voor de bestuurder. Maar ik heb het erover eens, dat een enkele prestatie specificatie zinloos is, als je niet vertellen het vereiste minimum amd maximale uitgangsspanning. Daarnaast begrijp ik niet de "5V / V max" te krijgen specificatie met betrekking tot een stroom booster.

HI Sorry voor missen begrip Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing die betrokken zijn op versterker en een chauffeur die kan werken met behulp van SINGL aanbod Het ontwerp kan alle low cost op amp hebben - de LM358 was slechts een voorbeeld. De amplifire moet winst van 5 Zie bijgevoegde schema - i need hetzelfde, maar het werken vanuit een enkele levering Kunt u mij helpen aub? Bedankt Bobi

Uw (a) push-pull eindtrap heeft geen voorkeur voor de output transistoren, zodat ze blijven uitgeschakeld voor plus en min 0,7 V van de output swing te creëren verschrikkelijk crossover vervorming. Als de opamp is zeer snel (maar de LM358 is erg traag) dan negatieve feedback van de uitgang naar de ingang van de opmp zal verminderen een aantal van de vervorming. De 470 ohm weerstand doet niets anders dan afval voltage swing. Uw (b), push-pull eindtrap heeft opnieuw geen bias voor de output transistoren, maar de opamp zelf kan de belasting rit door de 220 ohm weerstand tot het signaal swing bereikt over de plus-en min 0,7 V wanneer de output transistoren begint te werken. van de opam gain verandert drastisch tussen de high gain wanneer het probeert om de belasting en de low-gain drive als hij rijdt de output transistoren die opmerkelijke vervorming veroorzaakt, vooral bij de zeer trage LM358 opamp. Een enkele TL072 dubbele laag geluidsniveau, een zeer lage vervorming grote bandbreedte opamp kost 0,56 dollar op de Amerikaanse Digikey vandaag. Een waardeloze oude LM358 kost centen minder. Het is gemakkelijk om partijdigheid een opamp op de helft van de voedingsspanning in een enkele polariteit aanbod versterker als volgt:

Als je schrijft GND voor V-, heb je enkele levering. Ik denk, weet je ook hoe je de twee weerstand feedback-netwerk toe te voegen aan een winst van 5. Maar de bestuurder niet in staat zijn een vereiste minimum uitgangsspanning te bereiken, helaas is het niet opgegeven. Audioguru is in principe correct ten aanzien van de crossover-vervorming probleem van een klasse B eindtrap. Bij het rijden deze uitgang podium met een LM358, heb je twee klasse B etappes cascade, een verdere verhoging van cross-over vervorming. Maar zoals gezegd, het kan toch voldoende zijn voor sommige toepassingen, bijvoorbeeld een servomotor driver.

Bobcat, Wat is dit circuit rijden en over wat bereik van frequenties? Als het een audio-versterker rijden een 8 ohm speaker dan klinkt verschrikkelijk en zal een laag vermogen hebben.

Hoi Bedankt voor uw replay Het circuit moet rijden een 1:1 transformator met een signaal van 81,952 KHz en een 9V PTP signaal. circuit vervorming moet worden beperkt tot minder dan 1%. De bron is een zonde golf DDS-generator (AD9850) met 200mV/ptp uitgang Ik ben op zoek naar een basic schema (in elk gewenst formaat), die kan worden simuleted met behulp van SPICE-programma Dankzij Bobi

Hallo Bobcat, Je moet een spanning winst van 9V/0.2V = 45. Maar met een lage voedingsspanning van de slechte oude LM324 of LM358 heeft een voltage verhoging op 85khz van ongeveer 6 dan zal geen extra krijgen om vervorming te verminderen. Bij 85kHz zijn max. vermogen is slechts 1.25V pp Een redelijk goede opamp als de OPA134 zal een spanning winst van ongeveer 105 hebben op 85kHz dus het kan een beetje negatieve feedback hebben. Het uitgangsniveau kan bijna aan de voedingsspanning. U moet vooringenomenheid de output transistoren met een Vbe multiplier transistor om hun crossover-vervorming te verminderen.

Hoi Ja, je hebt gelijk - de LM358 heeft een lage gain @ 85KHz en ik zal vervangen. Kunt u uploadt een schematische diargam die blijk geven van uw voorstel? Al het beste Bobi

De vervorming spec verduidelijkt, dat een klasse B eindtrap is niet aanraden (tenminste, het zou overdreven lus te krijgen tot cross-verstoringen onder de 1%-niveau vereisen). Het verstrekken van een GBW van 10 MHz en meer kan ook het bereiken van de beoogde specificatie met een klasse B eindtrap.
U moet vooringenomenheid de output transistoren met een Vbe multiplier transistor om hun crossover-vervorming te verminderen.
Juist, als de eindtrap moeten worden bediend klasse AB. Maar dit gaat ook emitter weerstanden om te voorkomen dat oververhitting van de discrete productie transistors en ten minste een stroombron. Dus vraag ik me af, of een geïntegreerde audio-versterker of de macht OP zou de klus te klaren met minder inspanning.

[Quote = bobcat1] Kunt u uploadt een schematische diargam die blijk geven van uw voorstel [/quote] Het is heel simpel en je kunt doen:? 1) Goede opamp. 2) Vbe multiplier. 3) Gratis emitter-aanhangers met emitter weerstanden. 4) Totale negatieve feedback.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back