het maken van home made via gaten

M

movingbait

Guest
goede dag heeft iemand een manier weet om een ​​dubbelzijdig bord te maken via (geleidend door het gat) voor een PCB. Als iemand enige tips / methodes kunt u delen. Er zullen SMT componenten evenals de plaatsen waar de DIL voet fungeert als de boven-en onderste laag, zodat het cant be een draad, maar een "echte" via of misschien een beter idee zou kunnen worden gepresenteerd. dank u vriendelijk movnigbait Ü

goed idee M! k dat het zal werken op de meeste plaatsen ga ik aluminium folie + geleidende zilver te gebruiken om een ​​echte te maken via gat van de geleidende zilver zal gebruikt worden als superlijm en ik ben er niet zeker van, indien nodig misschien gewoon te vervangen met superlijm alleen de geleidende inkt is een stuk stront, dat is wat u krijgt als u een niet-geleidende polemer in een geleidende stukken oplossing. Ik heb onlangs geleerd hoe je een enkelzijdige print te maken met 5mil tracks (laser transfer), de volgende logische stap is om een ​​"echte" dubbelzijdig bord. Ik heb een thesis te wijten in ~ 6 maanden dus ik moet het gedaan te krijgen zelf (~ $ 10) of professioneel (~ $ 300).

[Url = http://www.bungard.com/seiten/m_dknieten.htm] Bungard [/url] verkoopt kleine klinknagels voor het handmatig door middel van-plating.

Als de PCB substraat is moeilijk (dat wil zeggen glas-epoxy) gebruik kunnen boren via de gaten van ongeveer 0.032 "en vervolgens gebruik maken van vaste koperen draad diameter van iets minder diameter Knip een lengte van misschien twee keer zo dik als de raad met dijken:. Zodat, de ene kant is geknepen en uitlopende door de dijken en zullen niet door het gat. Stick het puntige uiteinde door het gat en dus grijp dat je de andere kant via de printplaat rest op een harde ondergrond (metaal). Daarna knip het puntige end uit de buurt van de raad van bestuur oppervlak (op dezelfde manier met dijken, zodat de snede is opgelaaid of afgekneld). Nu met een set punch kun je het spel staat of klinknagel de beide uiteinden tegelijk. Het werkt! Tin beide kanten.

Neem een ​​kijkje hier - kits om bekleed door gaten te maken, geweldig onder een connectoren, bijv. D-connectoren, waar je niet kunt krijgen aan beide zijden van de pin. http://www.electricstuff.co.uk/pcbs.html RS en Farnell zowel de verkoop van de kits - ze werken geweldig (ik moet meer dan 100 gaten worden met deze nu - perfect elke keer) Groetjes, FoxyRick.

Ik meestal gewoon boren 0.030 "gaten en dan pak wat sip board stacker-connectoren met 0.025" vierkante berichten. Verwijder ik een bericht en plaats deze in het gat pas door. Vervolgens knippen overtollige en soldeer. Het leuke van deze methode is dat het snel en betrouwbaar. Het biedt een mooie mechanische verbinding aan beide zijden van de raad van bestuur voorafgaand aan solderen. Bovendien kunt u al het Vias voor solderen en ze gewoon uitvallen. De kit met ogen zijn goed en doen het werk, maar ze kunnen een beetje een bitch het uitlijnen en gladstrijken vervolgens solderen en het verwijderen van overtollige soldeer. Gewone draad hoewel het meestal werkt veroorzaakt een probleem bij het solderen. Meestal wordt moeilijk om zijn plaats te houden en je moet ze een doen op een tijdstip.

Ik maak een gat tussen boven-en onderkant, gebruik dan een draad voor verbinding beide kanten.

U kunt de draad gebruiken zoals hier: [url = http://www.youritronics.com/double-layer-pcb-home-made-vias/] Double layer pcb home made vias | YourITronics [/url]

Hello! Voor uw info, het bericht dat je geantwoord is geplaatst in 2004. Dora.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back