Het kiezen van een technologie

A

analog2003

Guest
Hi all,

Is er een manier waarop ik kan beslissen welke technologie het beste is voor mijn model?of is het alleen maar door een willekeurige keuze die gebruik maakt van een bepaalde technologie.Ik ben verward als waarop een te gebruiken, CMC's CMOSP18 Design Kit voor de 0,18-micron CMOS-technologie van TSMC of CMC's CMOSP13 Design kit voor de IBM CMRF8SF DM 0.13 micron CMOS-technologie.

Ik ben op het ontwerpen van een versterker voor een bepaald niet-lineaire data converter toepassing.

Thanks in advance for your help.

Ik denk dat niemand hier echt weet wie CMC zijn (anders dan ikzelf misschien) ...

IBM cmrf8sf (cmosp13 in CMC termen) is geweldig, ik heb net een fab in.eenvoudig in te stellen, pcells voor alles, mosis is groot met de steun.TSMC .18 (cmosp18) is goed als je nieuw in cadans, zijn niet erg ingewikkeld kit, maar niet erg stevig zijn.geen pcells, kan niet uittreksel inductantie, te duur voor fab.een e-mail werd verzonden enige tijd rond het einde van 2007 die iedereen zou moeten overschakelen van 180nm naar 130nm als ze willen fab in de toekomst, omdat de kosten van 130nm ging een stuk, terwijl de kosten van 180nm stegen veel.

Bedankt voor de info.Ik gebruik cadans al geruime tijd, maar dit is de eerste keer dat ik ben bezig met een chip ontwerp.Dus, ik begon mijn model in de 0.18um technologie.Lijkt erop dat het overschakelen op 0.13um is een goede optie, ook gezien het feit dat zij heeft ongeveer 4.5 fab loopt elk jaar.Wat zijn de opties voor de 0.13um technologie?

alles hier:

http://www.mosis.com/ibm/8rf-dm/options_ibm_8rf-dm.html

gebruiken we de DM 3-2-3 met MA boven metaal metallisatie optie.Als u gebruik wilt maken van een andere optie (dat
wil zeggen een ander DM stapel, we hebben niet LM) moet u spreken mosis eerste om er zeker van zijn ok.

kiezen voor de technologie volgens de vormen wat u moet maar 130 is een goede zaak als nu fab zijn suporting goed voor 130 U

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back