het kiezen van een microcontroller

Y

yviswanathbe

Guest
Hoi,
Ik wil interafcing tussen microcontroller en ethernet.
Kan iemand mij vertellen welke controllers ondersteunen ethernet.
geef de fabrikant namen en controller model nummers.

Bedankt,
viswanath.

http://embedded-system.net/integrated-lcd-ethernet-and-can-to-arm7-microcontrollers-lpc2478-and-lpc2470-nxp.html

Check deze link uit NXP

U kunt ook controleren uitblinker micro's Cortex-M3-gebaseerde microcontrollers.

Neem een kijkje op de W5100 uit Wiznet.Hiermee kunt u een link cpu naar Ethernet

yviswanathbe schreef:

Hoi,

Ik wil interafcing tussen microcontroller en ethernet.

Kan iemand mij vertellen welke controllers ondersteunen ethernet.

geef de fabrikant namen en controller model nummers.Bedankt,

viswanath.

HI,

ST Micro Electronics heeft STR9 met ingebouwde Ethernet-driver.Als u ook comfortabel met 8051 proberen silicium laboratoria (www.silabs.com), die heeft een grote collectie van 8051-compatibele controllers die kan worden aangesloten op externe ethernet IC zoals CP2201.Het TCP / IP stack nodig voor ethernet toepassing wordt geleverd door silicium laboratoria zelf.

yah!H_R_D gelijk! ^ ^

de ATMEL producten zoals AT90xx, ATmegaxx en ATTinyxx serie kan gebruikt worden om naar Ethernet-interface! ^ ^

Hoi,
Bedankt aan iedereen voor het beantwoorden ...
.

Ik ben het kiezen van atmel 89s8252 en ENC28J60 Ethernet-controller van Microchip.

Beide heeft een SPI interface compatibiliteit.

doet het bovenstaande zal het beste zijn?
het implementeren van TCP / IP stack?doet de ethernet-controller zal hebben ingebouwde TCP / IP stack ri moeten uitvoeren op mijn eigen?
Ik heb via de notities, maar ik dankzij de informatie om te beginnen

Ik ben beetje verward met Tcpip.
kan een van u kunt u me vertellen hoe te beginnen Tcpip programmering r wat ik moet kinow vóór de aanvang van het gebruik van deze interface SPI protocol.

dank & vriendelijke groet,
viswanath

hoi

Ik werkte met PIC18f97j60
en een ontwikkeling boord:
PICDEM. NET 2

U kunt ook een bezoek brengen aan www.nxp.com om eens een kijkje op hun ARM7-chips

Hallo,

De chip van uw keuze 89s8252 is een langzame chip.
Niet zo snel als een PIC18F of een AVR Atmega micro.Als u alleen UDP, ITC, ARP soort dingen zijn dan goed te gaan.Maar als je de toepassing vereisen webdienst etc dan moet je een snellere micro.

Toch als je wilt dat het verder met uw micro dan moet u kijken naar W5100.Zijn vrij eenvoudig en ook gemakkelijk in India.Er is nog een chip die een geheugen gebaseerd een RTL8019AS die is gebruikt door een groot aantal voor de uitvoering van de Enternet interfacing met 8051.

Eigenlijk uw keuze zal waarschijnlijk afhangen van die familie van ľControllers je kent.Als u bekend
bent met ARM kunt u de NXP's LPC2300/2400
Sommige 8051 chips ondersteuning Ethernet.PIC, AVR, etc zijn nog andere opties.

Hoi,
Ga via LPC2364/66/68 van NXP heeft Ethernet, USB, CAN, SPI, SSP, UART etc, met ARM Core.dat werkt prima met mijn project.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back