het controleren van de MAC-adres

M

m_pourfathi

Guest
Is er een manier waarop ik kan controleren netto-een apparaat het MAC-adres op de?Bijvoorbeeld: ik ben op een LAN op kantoor en ik willen controleren van de netwerk-adapter is mijn school het MAC-adres met mijn computer.Is het mogelijk?bedankt

Hm ...interessante vraag.
U kunt pingen "college's" PC en terwijl je aan het doen zijn dat de vangst tha pakketten met wireshark of ethereal (ze zijn hetzelfde net dat wireshark is de nieuwe versie van Ethereal).
Neem dan eens een kijkje op het antwoord pakket van uw pc's College.De Ethernet II deel bevat de bestemming en de bron.De bron is het MAC-adres bevat.

Ik denk dat het mogelijk is, maar ik weet niet hoe dit te doen op een eenvoudige manier.
Maar houd in gedachten dat het mogelijk is om vals een MAC-adres.

Ja het is mogelijk.Probeer een programma te gebruiken als 'etherisch'
en kijk voor de pakketten.Het ll vertel u de alle informatie die je nodig hebt.

Bijvoorbeeld: probeer een domeinnaam ping en etherische kijken naar de pakketten van.kun je zien wat je nodig hebt (standaard gateway moet je schakelaar)
Trace voor standaard gateway-adres ARP-pakketten.Het is wat je nodig hebt.

goed geluk.

Eenvoudig: gebruik van een netwerk scanner.Die ene is gratis:
http://www.softperfect.com/products/networkscanner/
Check "Resolve MAC-adressen" in het opties-menu

eenvoudig netwerk sniffer (zoals etherische) niet kan aantonen dat een MAC van de PC.Want als je stuurt een pakket, een IP-bestemmings-veld bevat het IP-adres van de PC, maar Ethernet MAC bevatten doelveld van de netwerk-router-poort van uw.En voor inkomend pakket bron IP veld bevat IP-adres invoeren van de PC, maar Mac-poort van de router

Ja, maar alleen wanneer het pakket wordt gerouteerd.
Als beide pc's in hetzelfde netwerk dan het adres geeft de MAC.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back