het bestuderen van signalen en systemen

A

alice213

Guest
Hallo

Am bestuderen van signalen en systemen van openheim .. Ik dacht dat de beste manier om prob visualiseren is door het uitzetten van de signalen in MATLAB .. hoe je een eenheid stap functie plot .. Is er een opdracht voor deze (net als zonde voor de sinus, exp voor expo enz.).
Afwisselend zo niet MATLAB is er geen andere software die meer eenvoudiger?

Groeten
Alice

hoi

voor signaal en systemen,
kan worden kunt u gebruik maken "stap ()" in MATLAB.
meer informatie en functies vindt u de help-bestanden in MATLAB.

succes!

Roy

Bij gebruik van de stap () functie in Matlab in gedachten houden dat het wordt gedefinieerd als nul op het t = 0.U kunt eenvoudig veranderen door het bewerken van de functie-script.Om dit te doen typ je gewoon: edit stap.

in plaats van alleen met behulp van ingebouwde functie probeer te functioneren schrijven door zelf ...
Het zou zeer nuttig zijn ...

Probeer eenvoudige logische ..Intialize tijd ..Dan laat enkele variabele x = t..Dan nog plot (x, t) (gebruik stam (x, t) te krijgen disctrete plot) ..Probeer te vermijden ingebouwde functie en gaan voor een eenvoudige logica's als deze ..

dit is zeer gemakkelijk te plotten ... er is geen speciale opdracht om al die veralgemeende function.u plot kan schrijven een klein script bestand of m-bestand voor.
u kunt raadplegen van S & S door Ziemer en Tranter (New Edition)

umm .. thats true .. ik weet hoe te schrijven .. Maar ik wil parameters en spullen .. zoals vertraging etc.use stap 2 functies puls te genereren enz. .. verandering
Het wordt vervelend het veranderen van de code opnieuw en opnieuw .... thats y wilde in de bebouwde functie

Ik weet niet van een ingebouwde functie voor eenheid stap.maar probeer dit

Code:% ustep.m

Ustęp% (0,5) = [0 0 0 0 0 1 1 1 1 1]

Ustęp% (2,5) = [0 0 0 0 0 0 0 1 1 1]

Ustęp% (-2,5) = [0 0 0 1 1 1 1 1 1 1]functie-eenheid = ustęp (vertraging, half_length)zz = half_length vertraging;

oo = half_length-vertraging;% fout controleren

indien vertraging> half_length

zz = 2 * half_length;

oo = 0;

eindigenindien vertraging <-half_length

zz = 0;

oo = 2 * half_length;

eindigeneenheid = [nullen (1, ZZ) zijn (1, oo)];

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back