Het aanpassen van deze Design

S

somf0872

Guest
Hallo iedereen,

Aandeel sommige vaste idee om de uitgangsspanning bereik in dit ontwerp.Ik bedoel in plaats op het krijgen van 0 tot 4.096V ...............Ik moet om het te wijzigen voor 0 tot 15V.

Eventuele opmerkingen?

- X --

dient u:
- Verhoging van de voedingsspanning op (controleer opamp dat ondersteunt meer dan -15 V en het aanbod wat spanning op het aanbod moet worden ingesteld om de uitgang van de 15 zonder verzadiging, indien nodig vervangen door
een geschikt)
- Afname R2 tot 10 kOm
- Tune opamp uitgang door R3 tot 15 V bij max output ingesteld in DAC.

Kan u pls uitleggen hoe men deze berekening kan doen voor de waarden die u genoemd?

Ik bedoel incresing voedingsspanning maakt de zin.Maar hoe kan men berekenen van de andere parameters in te stellen?

- X --

hierboven i ruwweg geschat R2-waarden, maar meer minder strikte berekening zou kunnen worden gedaan zoals hieronder:

opamp krijgen bij het werken in een niet inverterende mode = 1 R4 / (R2 R3).Nu laat berekenen alles voor trimmer resistentie in midden positie als R3 = R3 / 2 om ervoor te zorgen dat we een kans om spanning te veranderen naar beneden en naar boven zal hebben.De winst zal worden R4 / (R2 R3 / 2) = 3,29.Ervan uitgaande dat de DAC-uitgang biedt voor max. 4.096 V, moeten we winnen verhogen 15/4.096 keer = ~ 3,66 keer zo nieuw te krijgen is om 3,66 * 3,29 = 12,04 worden ~

de negatieve feedback coëfficiënt kan worden berekend als:

12.04-1 = R4 / (R2 R3 / 2)

indien R4 wordt ongewijzigd

R2 R3 / 2 = R4/11.04 = 9,05 kOm

Zoals je kunt winnen verhoogt daling waarde van R3 tot 3 kOm dan kunt R2 = 7,5 kOm en R3 = 3 kOm

Thanks a lot for ur help!

Pls ook het volgende attachement.Als ik gebruikte dezelfde DAC op deze manier ......Ik bedoel met refrence spanning van 15V en vervolgens het nemen Vo zoals vermeld in de formule.Ik ben gewoon niet in staat om uit te vinden dat dit circuit kunnen geven rond 300mA??

Zoals de DAC kan gaan Max.te 50mA ?????

Enig idee hoe kan ik rond 300mA aan de uitgang.

Opmerking: Ik zag OP77 datasheet, maar kon geen actuele beoordelingen vinden aan de uitgang van ..!

- X --
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

de eenvoudigste manier is om spanning volgeling add-on BJT rechtstreeks aan de uitgang van de opamp en feedback te nemen van haar zender.Maar dat lage ohmse weerstand vereist en verdrijft een hoop macht

of mogelijk om push-pull toe te voegen zoals hier:
http://www.ecircuitcenter.com/Circuits/pushpull/pushpull.htm
Natuurlijk is deze schakeling werkt het beste als vooringenomen voor klasse A.

Er zijn ook andere manieren zoals hier:
http://members.home.nl/ksz/electronics/highvoltageamp_ok.jpg

Om praktische circuit kijken naar "Opamp voor iedereen" TI's application note onder clausule is zoiets als - verhoging opamp otput spanning en stroom.(artikel 14).De doc beschikbaar moet zijn hier of inet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back