Herhalen stabiliteit te controleren

M

mike_bihan

Guest
Hallo, goeroes op controle theorie:

Ik heb hulp nodig op lus stabiliteit te controleren.

Ik heb kleine signaal analyse en gaat meer voorbijgaande simulatie te doen door het injecteren van een huidige puls in de lus knoop.Ik merk het antwoord op de fase marge rechter.Het is een beetje als stap respons analyse.

Kan iemand introduceren elk document op?Is deze methode geldig als stap respons analyse?Hoe oordelen de fase marge overschrijding van de golfvorm / onderschrijden?

Many thanks,
Han

Beste Mike,

U kunt dit doen de kleine signaal analyse (dat is ac analyse) en controleer de lus fase marge.Als u wilt controleren met de stap response.there is geen punt in het snijden van de lus.Vergeet niet dat een voorbijgaande is een real-time analyse en in de meeste gevallen, leg je hetzelfde opgezet als realiteit in voorbijgaande analyse.Natuurlijk in de stap reactie moet, zie je atleast een tweede orde die zich vestigen in de output stap om uw inbreng. (Wat ik daarmee bedoel is dat, moet je de uitgang te regelen na 2 pieken max).Dit zal ervoor zorgen dat uw circuit zelfs stabiel is in de gesloten lus voorwaarden als goed.Toegevoegd na 9 minuten:Beste Mike,

Ik ben ervan overtuigd dat dit document helpt u ........... Er wordt gesproken van Peak Overschrijding en de fase marge.Dit is geschikt voor 2e orde systemen, die de meeste van onze circuits vallen inch
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

mike, ja zou u dat doen.

maar wat ik normaal doe is dat ik toch een aantal RC met een impuls spanning met steile stijging / daling van de tijd en observeer de knoop spanningen te zorgen dat zij zich in een bevredigende wijze.Niet volledig vertrouwen op AC, kon u in voor een verrassing.
Injecteer het signaal in verschillende knooppunten op hetzelfde tijdstip of eenmaal in een tijd, probeer veel verschillende combinaties.

En nog belangrijker, voorspellen uw parasieten (inductie, ccpacitance, weerstand), en plaats het in ur sim ...
absoluut cruciaal.

Run ac analyse, zie amplitude en fase response.find de fase wanneer de winst gelijk 0dB, en de berekening van de fase-marge is groter dan 45 ° of niet.

Ik heb een methode ontwikkeld om fase marge controle door pols injectie.Pls advies als u ander idee.

Ik neem aan de pols verstoren door injectie is hetzelfde als stap reactie.

Bedankt,
HanToegevoegd na 2 minuten:doc
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Vamsi Mocherla wrote:

Beste Mike,U kunt dit doen de kleine signaal analyse (dat is ac analyse) en controleer de lus fase marge.
Als u wilt controleren met de stap response.there is geen punt in het snijden van de lus.
Vergeet niet dat een voorbijgaande is een real-time analyse en in de meeste gevallen, leg je hetzelfde opgezet als realiteit in voorbijgaande analyse.
Natuurlijk in de stap reactie moet, zie je atleast een tweede orde die zich vestigen in de output stap om uw inbreng. (Wat ik daarmee bedoel is dat, moet je de uitgang te regelen na 2 pieken max).
Dit zal ervoor zorgen dat uw circuit zelfs stabiel is in de gesloten lus voorwaarden als goed.
Toegevoegd na 9 minuten:
Beste Mike,Ik ben ervan overtuigd dat dit document helpt u ........... Er wordt gesproken van Peak Overschrijding en de fase marge.
Dit is geschikt voor 2e orde systemen, die de meeste van onze circuits vallen inch

Zo heeft de methode van het injecteren huidige werk bij de schatting van fase marge?Je kunt waarschijnlijk vergelijk uw resultaat met een gebruik van AC-analyse.In de nieuwe cadans is er eigenlijk een stabiliteit analyse waar het automatisch voor u doen zonder de lus te breken jezelf.

Laat het ons weten als de methode van de huidige injectie is vergelijkbaar met de AC-analyse.Ik ben benieuwd

Bedankt

ccw27 wrote:

Zo heeft de methode van het injecteren huidige werk bij de schatting van fase marge?
Je kunt waarschijnlijk vergelijk uw resultaat met een gebruik van AC-analyse.
In de nieuwe cadans is er eigenlijk een stabiliteit analyse waar het automatisch voor u doen zonder de lus te breken jezelf.Laat het ons weten als de methode van de huidige injectie is vergelijkbaar met de AC-analyse.
Ik ben benieuwdBedankt

De lus stabiliteit is OK wanneer alle
fase marge> 0, natuurlijk moeten we
gebruik van de ergste fase marge.

hey mike_bihan,

Steek iprobe in de lus waar je meestal breken en in het ADE selecteer STB-analyse en de sonde je gewoon ingevoegd kiezen.Voer de analyse zoals u zou doen voor ac.Als niet duidelijk is laat het me weten.

Quote:

maar wat ik normaal doe is dat ik toch een aantal RC met een impuls spanning met steile stijging / daling van de tijd en observeer de knoop spanningen te zorgen dat zij zich in een bevredigende wijze.
Niet volledig vertrouwen op AC, kon u in voor een verrassing.

Injecteer het signaal in verschillende knooppunten op hetzelfde tijdstip of eenmaal in een tijd, probeer veel verschillende combinaties.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back