helpen simuleren EBG structuur met periodieke grens in cSt

M

meerek

Guest
Hallo!

Ik werk met CST niet lang, en ik moet simuleren een cel van EBG champignonvormige structuur met periodieke randvoorwaarden ... Het probleem is dat een dont know, whicht feed of poort moet ik gebruiken (ik denk vlakke golf) en hoe ik moet instellen lossen voor de resultaten S11 en fase.

Dank u voor uw antwoorden en adviezen!

Meerek

 
Gemius postanowił przeanalizować, jak zmieniała się popularność Facebooka, Twittera i Instagrama w latach 2013 – 2014 w wybranych krajach Europy. Okaz ...

Read more...
 
meerek schreef:

Hallo!Ik werk met CST niet lang, en ik moet simuleren een cel van EBG champignonvormige structuur met periodieke randvoorwaarden ... Het probleem is dat een dont know, whicht feed of poort moet ik gebruiken (ik denk vlakke golf) en hoe ik moet instellen lossen voor de resultaten S11 en fase.Dank u voor uw antwoorden en adviezen!Meerek
 
hi meerek,
maken van een cel een eenheid van uw EBG en randvoorwaarden voor X en Y als elektrische als magnetische.Definieer haven op enige afstand van de top van de eenheid van cellen en deembed naar de top van de eenheid cel.Dan maken beide Z Z min en max als elektrisch.simuleren voor uw frequentiebereik in voorbijgaande solver.In arg van S-parameters die u moet krijgen de fase diagram.

Groeten

 
prafuldeo schreef:

hi meerek,

maken van een cel een eenheid van uw EBG en randvoorwaarden voor X en Y als elektrische als magnetische.
Definieer haven op enige afstand van de top van de eenheid van cellen en deembed naar de top van de eenheid cel.
Dan maken beide Z Z min en max als elektrisch.
simuleren voor uw frequentiebereik in voorbijgaande solver.
In arg van S-parameters die u moet krijgen de fase diagram.Groeten
 
hi, if u verwarren met die methode die ik al testen met (CST en HFSS) geven een goede vergelijking
deze methode is beperkt tot slechts normale incident, dus als u graag controleren elke schuine hoek, sorry u deze methode werkt niet goed
dus ik stel u gebruik Floquet modus waarmee ur verandert de hoek van het incident in CST in frequentie oplosser
in HFSS, zij reeds ondersteund, ik uploaden artikel in HFSS, kijk voor het hier in deze site
Ik controleer of de twee methode (CST en HFSS) met Floquet methode, zeer goed resultaat is er gebeurd
groeten

 
Bedankt voor antwoord.

Ik heb nieuw probleem.Ik heb eindige EBG model voor de structuur en ik moet simuleren deze structuur zonder dipele antenne.Ik probeerde het oplossen van dit model met open randvoorwaarden en twee poorten op de boven-en onderkant van de grens staat.Maar de resultaten in voorbijgaande oplosser zijn niet goed.

 
hoi

als u na uw model dan mensen in staat zullen zijn om u meer nuttig advies over wat u wilt bereiken en wat u krijgt.bedankt

 
Hi Meerek,
Ik veronderstel dat u wilt bepalen van de band-gap van de eindige EBG structuur.Dat kan gebeuren door Microstrip methode.Maar ik ben ook niet in staat zijn om 100% consistente resultaten.Andere methode is het simuleren semi-oneindige EBG en meet de S21 tussen twee havens.Ik ben nog steeds op zoek naar perfecte oplossing en zal krijgen als er nieuwe informatie.

Groeten

 
hi prafuldeo

u noemt het gebruik van elektrische grens voorwaarde voor Zmin en Zmax voor eenheid cel modelleren?

Ik denk dat we moeten met behulp van open randvoorwaarden,

Kunt u uitleggen wat?

Ook herinner ik me een keer u genoemde u werkt op tutorial voor het karakteriseren van EBG structuren met behulp van CST.
hebben u te voltooien?groeten
Shahid

 
Hallo

hier is het scherm van mijn model, EBG structuur zonder gedrukte dipool.Structuur bestaat uit 8 x 6 eenheid cel.Veronderstelde resonantiekringen frekvency is CCA 2,5 GHz.Welke methode van oplossen is beter te gebruiken?

bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

 
friend.we noodzaak ur CST model, geen foto als we kunnen helpenToegevoegd na 2 minuten:maar uit de foto, er zijn enkele fouten
1-u gewoon gebruik maken van een EBG cel
het gebruik van e muren die begrensd de gepolariseerde elektrisch veld van Waveguide haven
3-gebruik het tegenovergestelde wanden van h muren
bovenste muur vrije ruimte
lager als infite grond
zie S11 argument
Hint: de haven moet worden verankerd aan de grond het vliegtuig

 
Hi abdoeng

Ik wil u mijn model, maar ik weet niet welk bestand is voldoende voor het begin van deze.Bedankt voor het antwoord,
heb ik geprobeerd simuleren een eenheid cel maar met periodieke randvoorwaarden (resultaten ook geen goed).Ik zal proberen om uw instellingen van de grens, maar ik ben er niet zeker van, als het geval is voor de periodieke structuur ....

 
Hallo Shahid,
Ik was te vermelden over de Waveguide methode als zijn veel sneller dan de macro-methode voor de evaluatie van bezinning fase.En ja Zmax zal worden geopend.Maar ik ben nog steeds niet kunnen vinden dat de bevredigende resultaten voor oppervlakte golf band-gap voor eindige EBG's.Ik ben ermee bezig en ik
heb gepost het model dat wordt gebruikt door Fan Yang en samii in nieuwe draad, maar ik nodig heb om uit te vinden hoe de kleine dipool bron voor het ...

 
Als u rekening FDTD oplosser ... gebruik Plan golf als bron.U kunt de richting van theta en phi waarden

 
te delen anil_21p, probeert te gebruiken Floquet modus in CST met meer gemakkelijk voor de bepaling (theta en phi)

 
Hoi,

wat macro-methode voor transiënte periodieke grens doe je?, heb ik niet gevonden heb (ik heb CST MW 2006), hm ik ben niet op radeloos einde,
heb ik geprobeerd eenheid celwanden methode, periodieke muren methode met wavegate poort, maar Ik weet het niet,
de resultaten zijn slecht ...!

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top