helpen: set-up verbinding tussen MCU en web-server

S

seebing

Guest
Ik gebruik momenteel FREESCALE microcontroller MC9S12NE64.De MCU is ethernet media access controller (EMAC) met geïntegreerde 10/100 Mbps Ethernet fysieke transceiver (EPHY).Het heeft 64K Flash ROM en 8K RAM.

Ik wil het internet gebruiken om de MCU-controle.Ik heb hulp nodig op dit gebied en het opzetten van de verbinding tussen de MCU en web server.is er geen referentie-broncode voor dit?Ik gebruikte om te schrijven voor het assembleren langguage MCU maar heeft geen ervaring in embeded C.

Hoi

U kunt op deze link
http://www.freertos.org/
http://www.freertos.org/embeddedtcp.html

Als u nieuw bent commercieel naar C programmeertaal i seuggest u wizenet oplossing en geen gebruik maken van de volledige TCP / IP stack

U kunt zoeken naar TCP / IP-Lean ebook ook.

Salam
Hossam Alzomor
www.edaboard.com

bedankt voor je hulp alzomol.De links zijn in ftp-formaat.Ik kan niet downloaden van de ftp bestanden zoals ze zijn alle blok door de server firewall.

Ik vind de volgende site en wil delen.het document

bevat de volledige broncode van UIP evenals de documentatie in PDF-en HTML-formaat.Het is een zeer goed document.http://www.sics.se/ ~ adam / UIP / download.htmlnu heb ik een andere vraag.

als ik op een eenvoudige grafische interface web server in MCU bouwen, hoe moet ik dat doen?
moet ik de GUI te bouwen in VB of VC in windows (ik weet hoe dit te doen) en vervolgens deze te koppelen aan de MCU-firmware.geen voorbeeld broncode op embeded GUI webserver?

Ik denk dat wat u hoeft te doen is om een eenvoudige webserver te bouwen op uw MCU.
een web server zal luisteren naar poort 80 (TCP) en antwoord op het verzoek.
reageert en verzoeken te voldoen aan HTTP.vandaar de GUI je nodig hebt om te bouwen, heeft niets te maken met het VB of VC.Het is in HTML.

Wilt u eenvoudig controle op de MCU, uw web server in staat moeten zijn om eenvoudige vorm (eenvoudigste manier om te gaan is GET-methode, of je kunt proberen de behandeling POST-methode).

Wat is de methode POST en GET-methode.gelieve te werken.het bouwen van een eenvoudige GUI web server in MCU?Wat zijn de stappen en voorbeeldcode?ja.je hebt gelijk, Banh Ik wil een simpele controle op de MCU met GUI webserver.

Ik vind dat je geleidelijk aan tot lezen ..

Probeer te zoeken naar "TCP / IP-Lean" boek in dit forum.Het kan nuttig zijn.

Ik denk dat de stappen om een embeded webpagina te bouwen zijn als volgt:

1) de opbouw van de webpagina of HTML-bestand met behulp van front page, Macromedia dreameaver & etc

2) zet de html en de foto (jpg, cadeau ...) bestand naar c met c header en c bron

3) een functie in de belangrijkste het overdragen van de webpagina, via de haven

clrrect u mij als ik fout benToegevoegd na 1 uur 43 minuten:en voor actieve webpagina die de afstandsbediening van de MCU dan moeten we gebruik van de programmering zoals ASP, PHP bedoel, om cgi ontwikkeling van het web.

weer corrigeer me als ik fout ben

Hi all,
Ik heb een circuit over TCP / IP system.But Ik weet niet hoe de overdracht van gegevens van AVR microcontroller voor webservers.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=579414 # 579414

Is er iemand mij helpen? Geef me een monster
als ik wil overdragen "12345" string van AVR met een webserver, of van webservers aan AVR.
Mijn e-mail is: luongvinhphu1003 (at) yahoo.com
Met vriendelijke groet.

seebing schreef:

Ik denk dat de stappen om een embeded webpagina te bouwen zijn als volgt:1) de opbouw van de webpagina of HTML-bestand met behulp van front page, Macromedia dreameaver & etc2) zet de html en de foto (jpg, cadeau ...) bestand naar c met c header en c bron3) een functie in de belangrijkste het overdragen van de webpagina, via de havenclrrect u mij als ik fout ben
Toegevoegd na 1 uur 43 minuten:
en voor actieve webpagina die de afstandsbediening van de MCU dan moeten we gebruik van de programmering zoals ASP, PHP bedoel, om cgi ontwikkeling van het web.weer corrigeer me als ik fout ben

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back