helpen met PIC16F84 vertraging

M

mr_anderson

Guest
hoi
Ik ben nieuw met pic16F84 dus ik las het maken van een vertraging met pic met behulp van de volgende opdrachten: --

; Begin lange vertraging
movlw 0xFF
movwf delreg; vul het register
movlw 0xc
movwf tellen; belasting 12 in rekenen
loop2 decfsz tellen, 1
goto loop1
goto exit
loop1 decfsz delreg, 1
goto loop1
goto loop2
uitgang ........

zodat het programma is eenvoudig en recht door zee, maar het deel dat ik donot begrijpen
is het de prog zal eindigen loop1 Ik bedoel als het apprets tellen 255-0 het
(Ik bedoel de waarde in het register delreg is nu 0) dus als hij verhuist naar loop2 met de instructie (goto loop2), zal het geen decrement.in het register tellen en vervolgens begint met loop1 weer, maar zoals ik zei de delreg heeft de waarde nul in het nu sinds de laatste keer dat de prog.afnemen van de waarde 255-0 ik bedoel doet de prog.behoefte aan een initialisatiebestand voor loop1 i, ik bedoel te initialiseren van de delreg met 0xFF weer
Ik hoop dat u hebt het idee dank u.

Hebt u overwogen met behulp van een hoog niveau als programmeur PICBasic, een vertraging die is net zo makkelijk als

DelayuS 15

Om dealy voor 15uS of,

DelaymS 1772

Om vertraging 1772mS (1,772 seconden)

mr_anderson,

Deze site zal van groot nut zijn ...

http://www.piclist.com/techref/piclist/codegen/delay.htm

Het zal genereren codes voor vertraging die u nodig heeft.blastronics

hoi
dank u voor ur helpen, maar ik donot behoefte codes of sites, alles wat ik wil is om een verklaring voor de instructie waarbij de waarde wordt verlaagd van 255 naar 0, ik bedoel het prog werkt of moet werken, maar er is een deel dat i cant thatz begrijpen wat ik moet worden beantwoord.
dank u nogmaals

Code:MOVLW d'255 '

MOVWF VAL1MOVLW d'10 '

MOVWF VAL2Loop1:

DECFSZ VAL1, F

Goto Loop1DECFSZ var2, F

Goto Loop1"Wanneer het wordt hier VAR1 * var2 vele aanwijzingen zijn vertraagd

'In dit geval 255 * 10 = 2550 instructies

ik bedoel als ik apprets decremening de waarde 255-0 de laatste waarde in de delreg 0 is dus wat ik bedoel is het nodig vast te stellen tot 255 weer bij het uitvoeren van een andere lus thatz mijn punt
dank u

Het zal rollen tot 255 de komende tijd decfsz wordt gebruikt, lees je hulp bestand!

hi gramo do u zeggen dat als ik 0x0 in een register laten we zeggen itz het W register vervolgens i decrement it, do u betekent het resultaat van de decrementaion zou 255?Is dat wat u betekenen?
bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back