M
mr_anderson
Guest
hoi
Ik ben nieuw met pic16F84 dus ik las het maken van een vertraging met pic met behulp van de volgende opdrachten: --
; Begin lange vertraging
movlw 0xFF
movwf delreg; vul het register
movlw 0xc
movwf tellen; belasting 12 in rekenen
loop2 decfsz tellen, 1
goto loop1
goto exit
loop1 decfsz delreg, 1
goto loop1
goto loop2
uitgang ........
zodat het programma is eenvoudig en recht door zee, maar het deel dat ik donot begrijpen
is het de prog zal eindigen loop1 Ik bedoel als het apprets tellen 255-0 het
(Ik bedoel de waarde in het register delreg is nu 0) dus als hij verhuist naar loop2 met de instructie (goto loop2), zal het geen decrement.in het register tellen en vervolgens begint met loop1 weer, maar zoals ik zei de delreg heeft de waarde nul in het nu sinds de laatste keer dat de prog.afnemen van de waarde 255-0 ik bedoel doet de prog.behoefte aan een initialisatiebestand voor loop1 i, ik bedoel te initialiseren van de delreg met 0xFF weer
Ik hoop dat u hebt het idee dank u.
Ik ben nieuw met pic16F84 dus ik las het maken van een vertraging met pic met behulp van de volgende opdrachten: --
; Begin lange vertraging
movlw 0xFF
movwf delreg; vul het register
movlw 0xc
movwf tellen; belasting 12 in rekenen
loop2 decfsz tellen, 1
goto loop1
goto exit
loop1 decfsz delreg, 1
goto loop1
goto loop2
uitgang ........
zodat het programma is eenvoudig en recht door zee, maar het deel dat ik donot begrijpen
is het de prog zal eindigen loop1 Ik bedoel als het apprets tellen 255-0 het
(Ik bedoel de waarde in het register delreg is nu 0) dus als hij verhuist naar loop2 met de instructie (goto loop2), zal het geen decrement.in het register tellen en vervolgens begint met loop1 weer, maar zoals ik zei de delreg heeft de waarde nul in het nu sinds de laatste keer dat de prog.afnemen van de waarde 255-0 ik bedoel doet de prog.behoefte aan een initialisatiebestand voor loop1 i, ik bedoel te initialiseren van de delreg met 0xFF weer
Ik hoop dat u hebt het idee dank u.