helpen met het lezen van een hex-bestand in VHDL

H

haneet

Guest
Hallo Frndz, Ik heb een tekstbestand met hex-data die moet worden gelezen met behulp van VHDL. Kan iemand mij helpen met deze? bedankt

Hallo, Het pakket std_logic_textio heeft functies (HREAD) naar hex waarden te lezen uit een bestand. Deva

of als uw std_logic_vector niet is een multuple van 4 bits, schrijf een string naar een integer functie: de functie string_to_int (x_str: string; radix: positieve variërend van 2 tot 36: = 10) return integer;

hey deva's, kunt u mij een voorbeeld code over hoe om te gebruiken als i havn't ooit file handling in VHDL. thanks [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 55 minuten: [/color] [/size] hey deva's, heb ik geprobeerd met behulp van de HREAD een of andere manier ... maar het zegt "geen haalbare inzendingen voor hread" wil je dat ik de code schreef ik uploaden? bedankt

Hallo Haneet, Zoiets als: bibliotheek IEEE, gebruik ieee.std_logic_textio.all, bibliotheek std; gebruik std.textio.all, de architectuur van xxxx yyyy is file fin: tekst geopend read_mode is ""; proces (zzzz) variabele rdline: lijn variabele hex: std_logic_vector (3 downto 0); beginnen terwijl niet endfile (fin) loop readline (fin, rdline), hread (rdline, hex); end loop; end proces, ik denk dat google zal ook enkele voorbeelden van het lezen van bestanden te vinden. Deva

Gelieve dont te verwachten dat deze code compileren - dit is voor simulatie en verificatie alleen.

Dankzij deva's .. Zijn werken. @ Tricky .. ja ik wil dit gebruiken om te testen. thanks guys ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back